THE 3 BILLY GOATS

L’expressió oral en anglès costa una mica i quina activitat es podria fer perquè fos menys complicat, més motivador i alhora aprenguessin més?, i, potser poder explicar un conte a un altre curs; i així ha estat.

Els infants de 4t hem estat treballant el conte The 3 Billy Goats en anglès. Primer vam veure un vídeo del conte, i quan es va entendre i sabien ben bé com anava, vam passar a l’acció. Havíem de fer grups de 4 o 5 companys i companyes, després ens havíem de posar d’acord quin personatge era cadascú, no sempre va anar bé i algun cop ho vam haver de fer a sorts. El següent pas va ser fer el decorat: havíem de col·laborar en dibuixar i pintar, uns dibuixaven i uns altres millor pintàvem. Paral·lelament, el nostre personatge s’havia de pintar també, retallar i enganxar-hi el pal. Ja faltava menys; ara tocava, potser, la part més difícil, agafar el nostre guió i anar subratllant que dèiem cadascú; només els narradors podien llegir, els altres ens ho havien de saber. Vam practicar i assajar molt i va arribar el dia de l’estrena.

Quin públic vam escollir?, podien ser molts, però vam escollir I4 (potser perquè tenim germans i germanes en aquest curs i ens feia molta il·lusió). Els infants d’I4 han gaudit molt i després han pogut jugar amb els titelles i repetir estructures que havien escoltat en el conte.

Quan ha estat l’hora de marxar, tant els grans com els petits se’ns ha fet curt, segur que quedar un altre dia i poder esmorzar i jugar tots junts i totes juntes pot ser una gran idea.