Sortida al Cinema, “Zoo d’en Pitus” i Dret dels Infants.

Aquesta setmana els i les alumnes de Cicle Superior hem participat en el Cicle de Cinema dels Drets dels Infants. Hem anat als Cinemes Girona a veure la pel·lícula “El zoo d’en Pitus“, que és l’adaptació cinematogràfica de la novel·la juvenil de Sebastià Sorribas.

Abans d’anar a veure la pel·lícula, a l’escola vam dedicar unes sessions a fer algunes activitats prèvies relacionades amb temes que tracta la pel·li. Vam parlar i vam treballar els drets dels infants. Vam acabar fent un debat a l’aula exposant les nostres idees i vam fer-ne un recull que més tard vam portar a la sessió del cinema.

Al debat van sortir idees força interessants com: reclamar a l’ajuntament espais i entorns més segurs pels infants, multar (amb penes econòmiques) aquells ciutadans que no respectin les normatives i dedicar els diners d’aquestes multes a programes per infants i a millorar l’espai públic. Per acabar, també vam comentar la idea que la ciutat no està pensada pels infants. Des de l’escola proposàvem que els infants tinguin dret a decidir i pensar els espais de lleure de la ciutat.

A la sessió de cinema vam poder exposar a les altres escoles les conclusions del nostre debat i ells ens van exposar a nosaltres el que també havien parlat a l’escola.

La conclusió final per part de totes les escoles va ser que no es té prou en compte els nens a l’hora de prendre decisions i vam afegir que estaria molt bé que se’ls preguntés l’opinió.

La pel·lícula ens va agradar força; va ser divertida i al mateix temps tracta un tema rellevant com és el dret dels infants. Això ens ha fet reflexionar i veure que els infants haurien de poder expressar la seva opinió, ser preguntats i tinguts en compte a l’hora de pensar i decidir actuacions que els impliquen a ells de manera directa.