Racons P3

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais, on els alumnes estan distribuïts en petits grups i realitzen les diferents propostes simultàniament. Algunes autònomament i altres amb l’acompanyament de l’adult. És una manera de treballar més creativa i flexible on donem l’oportunitat als alumnes de P3 a ser partíceps activament del seu propi aprenentatge. Al llarg del curs hem fet diferents sessions de racons en les quals hem anat variant els materials, els jocs i la dificultat dels mateixos. Aquí us deixem una petita mostra del que hem estat treballant aquest tercer trimestre a la sessió setmanal de racons:

• El joc dels arbres fruiters: un joc cooperatiu en el qual hem d’aconseguir salvar les fruites abans de que se les mengi l’ocell.

• El ‘memory’

• Joc de les oueres i els números: amb el que hem treballat la relació de la grafia (números de l’1 al 3) amb la quantitat.

• Caixes amb formes geomètriques: on classifiquem cada figura en la seva caixa corresponent.

• Joc dels noms: on col•loquem la lletra inicial del nom i a sota hem de classificar els noms de la classe que comencen per la mateixa lletra.

• Xinxetes i formes geomètriques: on treballem la psicomotricitat fina resseguint la línia de les diferents figures.

Ombres i claus: on hem de buscar i classificar les claus segons el dibuix amb negre (negatiu) dels cartrons.

A mesura que ha anat avançant el curs i els alumnes ja coneixen els jocs i la dinàmica de cada sessió, que tot ha funcionat de manera més autònoma. Saben quants jugadors poden estar als jocs de taula i a les diferents propostes i ells mateixos es regulen. En general són constants, cuiden molt el material i ajuden a ordenar-ho tot a l’hora de recollir.

És un dia que ens ho passem genial!