RACONS MATEMÀTIQUES I LLENGUA P5

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu, de llengua, matemàtiques….

Els objectius d’aquesta estratègia organitzativa són els següents:

– Atendre a cada nen/a de manera individual, respectant els seus interessos i ritmes d’aprenentatge.

– Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic, musical…

– Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen/a.

– Afavorir ritmes de treball i d’ordre.

– Potenciar les interrelacions.

– Crear espais per aconseguir que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats.

– Considerar el/la nen/a com un ésser actiu que realitza els seus aprenentatges a través dels sentits i manipulació.

– Atendre de manera ajustada els nens i nenes amb necessitats educatives especials.

Considerem que aquesta manera de treballar és positiva, ja que es poden atendre millor els diferents alumnes, respectant el seu nivell i ritme de treball. Un dels aspectes a destacar és l’autonomia que es potencia amb l’alumnat.

A continuació us adjuntem diferents fotografies on es poden veure diferents moments d’aquesta proposta metodològica a dins de l’aula.