L’HORA DEL CONTE

A infantil, l’hora del conte és una estona molt especial i també fonamental per l’aprenentatge dels infants. Els contes són una part molt important pel creixement de tots els nens i nenes i per això nosaltres hi posem molta atenció en aquest aspecte.

Els objectius que ens proposem a l’hora d’explicar contes, són:

• Desenvolupar la creativitat i la imaginació.
  • Millorar la capacitat d’escolta i atenció.
  • Aprendre nou vocabulari.
  • Interessar-se i apreciar els contes.
  • Desenvolupar el llenguatge i l’expressió.

Com ho treballem?

A l’escola tenim una biblioteca i setmanalment, baixem amb una mestra i gaudim de l’espai. Primer expliquem un conte tranquil·lament i tots els infants escolten amb atenció i gaudeixen d’aquest moment tranquil i relaxat.

En acabat, gaudim d’una estona de conversa en la qual participa qui vol i es poden fer preguntes, dubtes sobre el conte o explicar el que ens ha agradat més o el que no ens ha agradat,…etc.

I per últim, tots els infants tenen una estona lliure on autònomament poden anar agafant el conte que volen de les prestatgeries, seure al sofà o estirar-se a la catifa, o seure amb calma a les cadires i fullejar les històries que més els hi agradin.

Durant aquestes sessions donem molta importància a l’ordre, a la cura que hem de tenir amb els contes i als moments d’espera quan algú´ té el conte que nosaltres volem. I sobretot que hem d’estar tranquils, en silenci o parlar fluixet per no molestar a la resta de companys.

És una sessió que gaudeixen molt i sempre tenen ganes de repetir.

Aquí us deixem algunes fotografies d’aquestes estones tant boniques.