Ens visita la Marta Palou

Com sabeu, fa una mica més d’un mes els alumnes de cinquè van participar en una activitat d’escalada al Climbat de La Foixarda. I com haureu sentit a casa aquesta activitat va tenir molt d’èxit entre la canalla, de fet més d’un tornaria a anar demà mateix…

Aprofitant aquest tastet d’escalada que van fer i tenint l’oportunitat que suposa fer una setmana cultural centrada en els esports vam creure interessant organitzar una xerrada amb algun escalador de renom per aprofundir una mica més en un dels esports que acostumen a considerar com a minoritaris (tot i que amb la inclusió de l’escalada a les Olimpiades de Tokio 2020 ja veurem com evoluciona aquest esport….)

Doncs bé, al final no vam trobar un escalador per venir a fer una xerrada a l’escola sinó que vam trobar una escaladora d’alt nivell per mostrar-nos que en qualsevol esport -com en qualsevol altra faceta de la vida-  les noies poden estar al mateix nivell o més amunt que els nois!

I aquesta escaladora ha estat la Marta Palou, que ha començat fent-nos una presentació dels diferents tipus d’escalada que hi ha (de bloc, amb corda, tradicional, psicobloc, de com es gradua la dificultat de les vies, etc ) per acabar explicant-nos una mica com van ser el seus inicis a l’escalada, com va començar a competir (amb força èxit!) i com, poc a poc, es va centrar en l’escalada de dificultat en roca però sense deixar de banda la competició! a veure si amb aquesta xerrada neix algun apassionat o apassionada a l’escalada!

Des d’aquí volem agrair la col·laboració e la Marta amb l’escola.