L’infant es relaciona i comunica amb el món a través del seu cos i cada un ho fa d’una manera única. A l’escola, som conscients de la necessitat innata d’acció i moviment de les criatures i creiem en la importància del moviment lliure en un entorn segur i respectuós.
Cada setmana, els nens i nenes d’Educació Infantil gaudim de l’estona de psicomotricitat: un espai on ens movem i sentim.
Però, què fem a psicomotricitat?
Sempre comencem posant-nos còmodes (traient sabates) i ens reunim en una rotllada per fer un recordatori de les tres normes bàsiques de psicomotricitat, que són:
- Respectar-nos a nosaltres mateixos i als altres
- Respectar el material i l’espai
- Gaudir i passar-ho bé!
Quin tipus de propostes duem terme?
S’ofereixen experiències psicomotrius basades en la confiança, l’espontaneïtat, la creativitat, la llibertat i el respecte; descobrint les seves possibilitats i posant a prova les seves pròpies limitacions. Alguns exemples són: jugar amb mòduls, crear circuits i reptes motrius, fer cabanes, aprendre jocs tradicionals i cooperatius, ballar i moure el cos,… Però sobretot, el que fem és DIVERTIR-NOS!
Com podeu veure a continuació, són activitats molt variades i són propostes que engresquen a tots i totes.
Per tornar a la calma desprès de l’exercici físic, fem alguna activitat més tranquil·la com ara escolta música relaxant amb els ulls tancats, prendre consciència del propi cos i de la nostra respiració, etc.
I per acabar l’estona de psicomotricitat, ens retrobem tot el grup en una rotllana per parlar de com ha anat la sessió, com ens hem sentit, què és el més o menys ens ha agradat,…
Aquest espai de conversa és un moment molt enriquidor pel fet de poder fer un tancament i per poder compartir amb la resta de companys/es els nostres sentiments i emocions.