Els projectes a I5

A I5 vam començar el curs triant noms per a les nostres classes. Després de fer una pluja d’idees, vam votar les que més ens havien agradat i vam acabar sent la clase de les Sirenes i la de les Papallones.

Durant aquest primer trimestre hem estat treballant a partir d’aquests noms i tot el que comportaven. Després d’explicar-ho a les famílies els nens i nenes van començar a portar llibres i tot de coses relacionades amb el nostre projecte.

Les Sirenes vam començar el projecte a partir de diferents contes, vam conèixer qui era Hans Christian Andersen, l’autor del relat “La Sireneta, i tenim penjada a la paret la foto de la bonica escultura que hi ha a Copenhaguen en memòria seva. També els va engrescar la història d’Ulises i les sirenes, que forma part de l’Odissea. A partir dels contes hem treballat nou vocabulari i hem tingut interessants converses.

Hem debatut sobre si les sirenes existeixen o si son una fantasia. Havia qui deia que s’havien extingit junt amb els dinosaures. Finalment vam descobrir que no s’havien trobat esquelets ni restes fòssils, cap evidència científica de que havien existit. Vam comparar les sirenes amb animals fantàstics com els Centaures o els Unicorns.

Les sirenes son essers fantàstics que viuen al mar i ho hem aprofitat per aprendre sobre animals i el fons del mar. A l’aula hem fet un bonic minimón marí i hem anat portant diferents coses relacionades amb el mar (petxines, cargoles, estrelles de mar…). Un dia vam observar un peix comprat al mercat, vam observar les escates, la cua i l’espina que tenen a dins.

Hem après un bonic poema i ens hem construït una disfressa de sirena. A partir del projecte hem fet lectoescriptura, plàstica, matemàtiques… hem après del medi natural… i sobretot hem gaudit molt.

Les papallones vam rebre a l’aula: murals fets pels infants amb investigacions seves, fulls amb informacions vàries sobre el tema, molts contes i llibres, revistes, treballs manuals, entre altres coses. A partir de les coses que van anar portant, dels temes que van anar sorgint i van mostrar més interès vam anar construint el projecte. Hem fet molta observació seguida de descripcions i converses que ens han ampliat els coneixements. Hem observat dues papallones, una crisàlide i una eruga que ens vam trobar a l’hort. En aquesta observació hem utilitzat molt la lupa i la lupa binocular que ens han permès veure amb detall com són. També hem pintat i dibuixat moltes papallones, cada cop amb més detall i similituds. 

Hem descobert diferents tipus de papallona com la monarca i la tigre, hem après a classificar les papallones de nit i les de dia, hem buscat i descrit les diferències entre una libèl·lula i una papallona, hem conegut els seus depredadors, les parts del seu cos i com mengen amb l’espiritrompa, ens hem adonat com són per dins sense ossos, hem llegit molts contes i també hem fet mandales amb diversitats de materials. Una de les activitats on va gaudir més el grup va ser representar amb el cos i amb diversos materials el cicle de la vida: la metamorfosi de la papallona tot creant una crisàlide i un ou col·lectivament i fent d’eruga i papallona amb el cos. També hem après una endevinalla i una cançó sobre les papallones, en conclusió: hem gaudit molt de tot el projecte de les papallones.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>