Els grans aprenentatges dels Mini Mons

Us imagineu que podeu crear l’escenari ideal per als vostres jocs, converses, relacions i per suposat estones de diversió? Benvinguts i benvingudes als Mini Mons. Us espai on els nens i nenes d’Infantil desenvolupen lliurement, amb peces soltes (elements de la natura, taps de suro, anelles, nins, animals, etc.) l’ambientació dels seus propis mons. Amb aquest tipus de joc simbòlic els infants potencien la seva imaginació i creativitat. Són capaços d’organitzar els seus “propis mons” amb materials proposats a l’aula.

Per exemple, alguns nens i nenes de P4 i P5 han creat el seu propi Mini Món a partir de materials de la tardor: fulles, pals, fruits, etc. En canvi, altres, han preferit crear una ciutat, amb cotxes, semàfors, cases, etc. En ocasions, algunes de les propostes es barregen. I el que pot semblar un caos es transforma en un intercanvi d’aprenentatges. Els permet conversar, pactar, ampliar vocabulari, treballar la motricitat fina (aprenent a agafar amb delicadesa els objectes), experimentar amb diferents materials, textures, olors, etc. Amb els Mini Mons afegim al seu valor lúdic la riquesa de les intel·ligències múltiples. Promouen el joc col·laboratiu, l’autoregulació, l’intercanvi l’idees, la flexibilitat, la resolució de conflictes, el pensament creatiu…

Sovint, els podem observar fantasiejant sobre històries que no han experimentat. I en d’altres hem observat com els Mini Mons generen un espai on poden expressar emocions de forma segura. Els ajuda a exterioritzar aquelles situacions que els preocupa o els estressa. Les seves pors són posades en joc.

Us convidem a descobrir tot el que us hem explicat sobre els Mini Mons amb les imatges que us mostrem a continuació. Tot un elogi a la creativitat i diversió.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>