Aprendre a investigar, investigar per comprendre

Aquesta setmana, els nens i nenes de P5 hem començat a gaudir de l’Espai d’Experiments en un altre ambient fora de l’aula, en sessions quinzenals. La dinàmica continua sent la mateixa. A l’inici de la sessió fem una breu explicació dels materials que trobaran i de les normes d’ús. En acabar els recollim i fem una petita assemblea per posar en comú les nostres investigacions, fets i hipòtesis. La resta del temps, el que fem és experimentar amb pesos, dinàmica de fluids, energia potencial, magnetisme, elasticitat i fricció, on plaer i aprenentatge van de la mà. En aquest espai hem començat a explorar lliurement de diverses propostes: la balança, el tub del vent, els plans inclinats, els imants i les molles. Durant aquestes estones els nens i les nenes expressen sensacions, emocions i pensaments a través de l’experimentació. És una oportunitat per fomentar l’alegria personal donant força possibilitats als infants per a seguir realitzant descobriments. Alexander Fleming deia, “Per l’investigador no existeix alegria comparable a la d’un descobriment, per petit que sigui”. Us hem preparat una petita selecció d’aquest espai. Gaudiu-les.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>