L’HORT DE LA NOSTRA ESCOLA!

Com vam trobar l’hort? En aquesta foto es pot veure com arrencàvem les males herbes, per després poder treure el plàstic negre que tapava la terra, era una lona. Costava molt arrencar-les, perquè estaven molt enganxades a la terra.Amb el plàstic bastant net i sense males herbes, entre tots vam poder doblegar la lona.

Alguns nens i nenes estàvem picant la terra amb les aixades i d’altres, amb les pales, removíem la terra, per estovar-la, ja que, quan plogués, l’aigua de pluja entrés amb facilitat. Era una feina xula, delicada, pesada i cansada. 🙂

L’endemà, una furgoneta va arribar a l’escola, carregada de sacs de fem d’ovella i de cabra, que era l’adob. Vam fer petits grups de 3 i cada grup portava un sac de fem. Cada sac pesava 30 kg.

A la tarda, vam tornar a l’hort  per estendre el fem i barrejar-lo amb la terra. Vam remoure la terra amb les aixades i vam olorar i tocar l’adob. L’olor i el tacte no eren desagradables.

Entre tots els lemmings (mig grup) vam mesurar el perímetre de l’hort.

Entre tots els huskies (mig grup) vam mesurar el perímetre de l’hort.

Aquí estàvem tirant el fem d’ovella i de cabra, vam agafar 2 sacs de fem. Uns nens i nenes vam anar a un sac i els altres, a un altre sac.

Aquí estem barrejant la terra i l’adob amb les aixades. Havíem gastat 6 sacs d’adob i en van sobrar 2, per les plantes aromàtiques i per més endavant afegir adob.

En aquesta fotografia, estem fent els cavallons i els solcs. Un dijous, que ens tocava educació física, vam anar a l’hort. Uns nens feien els cavallons i els solcs amb la Montse. Els cavallons els fèiem amb les nostres pròpies mans.

Va ser una feinada, però ens va agradar molt aquesta feina i experiència! Ara, l’hort continua…

DE CAMÍ CAP A L’ESCOLA, PODREU VEURE, DES DE LA TANCA, COM TENIM L’HORT DE LA NOSTRA ESCOLA. JA HEM PLANTAT LES HORTALISSES I LES PLANTES AROMÀTIQUES!

Text escrit per: la Noa, la Laura, l’Anna, la Mireia, l’Anouar i el Jan)