Dimecres 3 de febrer vam portar una coliflor a la classe.
El primer que vam fer va ser treure les fulles i tallar una mica el tron, si el tenia massa llarg. A continuació, vam pesar les coliflors en una bàscula, cada alumne-a es pesava la seva coliflor.
Després, ens van donar un sobre on vam escriure el pes de la nostra coliflor i el nostre nom, després hi vam posar a dins uns papers amb la informació de les parts del cervell.
Vam tallar la coliflor per la meitat, però no tota fins a baix, perquè volíem marcar-hi els dos hemisferis el dret i l’esquerra.
Hi havia quatre ganivets que els compartíem per la classe,va ser una sensació històrica. Aquesta activitat ha durat tot el matí.
Vam pintar una capa grisa a la coliflor, vam escriure uns paperets on hi deia el nom dels dos hemisferis, tots els lòbuls i les funcions que tracta cada hemisferi, després vam enganxar els papers amb un escuradents. A continuació, vam pintar cada lòbul d’un color encara que el cervell no sigui d’aquests colors. Per últim, vam col·locar cada paperet o etiqueta al seu lloc.
Ens vam mesurar aproximadament la nostra medul·la espinal per fer una activitat del sistema nerviós. Alguns de la classe ajudàvem i fèiem una cua i el de darrera nostre ens ajudava a estirar el fil.
Quan ja teníem la nostra medul·la espinal feta i mesurada vam començar a posar tots els nervis, amb fils de color vermell.
Després, vam fer dos etiquetes: una on hi deia medul·la espinal i una altra on hi deia nervis.
Per finalitzar, vam enganxar les dues etiquetes.
La nostra professora, la Montse, ens ajudava a col·locar les xinxetes a la medul·la espinal per s’enganxar-la al cervell (coliflor).
Aquesta activitat ens va ajudar a aprendre molt bé el sistema nerviós i així no el vam trobar gens complicat. Ens va agradar molt fer aquesta feina de la coliflor.
(Text escrit per: l’Enric, l’Ariadna, el Jan, el Xavi, la Vera i la Idurre)