Dia de la Dona i la Nena Científica

En l’actualitat, segons l’UNESCO, menys del 30% dels investigadors de tot el món són dones. Per tant, és essencial promoure l’accés i la participació equitativa de les dones i les nenes en la ciència.

Per això, a l’escola hem volgut celebrar aquest dia omplint l’escola de ciència! Ens han visitat 6 fantàstiques científiques per explicar-nos la seva experiència.

Les nenes i els nens han gaudit moltíssim de tot el que han explicat i han “al·lucinat” amb la quantitat de coses que aquestes dones han arribat a fer!

Avui, les vocacions científiques s’han disparat i no és per menys! Hem tingut uns referents fantàstics!

Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració i aportació al món científic!

Ester Comellas

Científica que ens ha parlat de com va passar de ser enginyera aeronàutica a dedicar-se a la recerca científica i totes les investigacions en que ha participat.

Desprès de voltar per un munt de països i treballar a diferents laboratoris, ara és investigadora a la Universitat Politècnica de Catalunya – UPC

Federicca Lombardi

Científica que coneixem des de fa uns anys per tots els tallers de ciència i tecnologia que ve a fer a l’escola amb Labclub.

Avui, a part de parlar-nos de la seva experiència, ens ha posat en contacte amb la Dra. Adriana Magalska, que ens ha ensenyat el seu laboratori a Varsòvia, al Instytut Biologii Doświadczalnej PAN

Adriana González

Biòloga i científica investigadora al Instituto de Ciencias Fotónicas –ICFO- i col•laboradora del programa #100tífiques organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

Ens ha explicat coses increïbles sobre la cèl·lula, l’alzheimer i la recerca actual que està fent sobre neurofotònica

Llúcia Benito

Infermera que treballa en el món de la recerca a Universitat de Barcelona – UB- i mare de l’escola que ha explicat als més petits en què consisteix la seva feina i com d’important ha estat el paper de les dones en la ciència.

Mariona Nadal

Biòloga que treballa en la recerca científica analitzant cèl·lules al Institute for Research in Biomedicine (IRB Barcelona)

A banda d’explicar-nos la seva experiència com a científica sent tan jove, ens ha ensenyat el seu laboratori on treballa amb les cèl·lules.

Maria Creu Nadal

Biòloga ja jubilada que ens ha explicat que va treballar com a docent; a un laboratori farmacèutic i en un laboratori d’anàlisi de l’aigua.

Ens ha parlat de microorganismes, de com anàlitzar l’aigua i de com ha ser l’aigua potable. A més, cal dir que la Maria Creu és àvia de l’escola