Racons

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma.

• Permet donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen i nena.
  • Facilita al mestre/a el seguiment individual, dels progressos i dificultats, de cada alumne.
  • Permet una certa flexibilitat en el treball dels nens/es a partir de les propostes d’activitats: aprenen a observar, explorar, manipular, experimentar, descobrir, crear… Deixa lloc a la creativitat i la imaginació i, el que és més important, li deixen espai i temps per pensar i decidir.
  • Aconsegueix que els aprenentatges, viscuts d’aquesta manera, esdevinguin realment significatius i funcionals.
  • La interacció amb uns quants companys facilita el fet de compartir, comunicar-se, discutir i respectar les idees dels altres, a aprendre dels amics i a acceptar el seu ajut.
  • Dóna als alumnes la possibilitat de refer el treball tantes vegades com ho necessitin, atès que els materials són generalment manipulables. Com a conseqüència ajuda a perdre la por a equivocar-se i a millorar la seva autoestima.
  • Es potencien aspectes molt competencials de les matemàtiques i la llengua

Es realitzen quan hi ha dues persones a l’aula.