Història

La construcció del barri de Torreguitart, a la dècada de 1980, prengué la seva denominació de l’antiga masia Torre de Guitart, actualment desapareguda.

El barri neix per compensar la urbanització de la zona compresa entre els barris de la Concòrdia i Ca n’Oriac.

En aquest barri s’edificaren un total de 1308 habitatges, les obres dels quals s’iniciaren l’any 1983.

Entre 1984-1985 es continuaren les obres de l’Avinguda Alcalde Moix amb un total de 224 habitatges. Al 1985 es construïren la meitat dels pisos de la plaça Espanya. Al 1986 es va fer la primera promoció de cases unifamiliars

Perspectiva de la plaça Espanya i l'avinguda alcalde Moix.

L’escola Torreguitart, d’una sola línia, va començar la seva activitat l’any 1990.

Es caracteritza per una bona infraestructura de l’edifici, espais adequats i agradables, i les seves instal·lacions. Ha estat un centre pioner dins de l’arquitectura escolar, fet que va merèixer un premi per la seva construcció.

Està situada al barri del qual pren el seu nom, en la zona nord de Sabadell, al districte 3. És un barri on viuen, aproximadament, la cinquena part dels habitants de la ciutat.