Ambients a Infantil i Primària

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?

Són espais educatius còmodes, relaxats i no directius on els membres de ”X” edats aprenen de forma espontània, segons el seu propi interès i les seves necessitats. Són espais plens de materials variats i curiosament triats pels mestres però que els infants poden fer servir com vulguin, depenent dels seus interessos, capacitats, habilitats, curiositats o necessitats.

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

El paper del mestre a part de provocar i triar materials (variats), és el d’acompanyar i estar present en el procés d’aprenentatge. És el referent per a l’infant, el suport que el guia quan aquest en té necessitat. Ha de ser un guia i un provocador de situacions d’aprenentatge i afavorir-lo amb el reconeixement individual del propi alumne i el seu procés, potenciant i enfortint les habilitats i capacitats individuals de cada alumne per tal de valorar-lo positivament i fer-lo més fort a nivell emocional i ajudar-lo a pujar l’autoestima.

QUÈ PRETENEM ACONSEGUIR AMB ELS AMBIENTS (OBJECTIUS)?

– Desenvolupar els hàbits socials entre els infants de diferents edats; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…

– Desenvolupar el llenguatge oral: lèxic, espontaneïtat en la parla…

– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.

– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament.

– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions  lliurement.

– Respectar a les persones i els materials.

Educació Infantil

  • Llum i color
  • CreaArt
  • Naturlàndia
  • cos i Moviment
  • Arquitectes

Barreja d’infants d’Educació Infantil. Sessions d’hora i mitja 2 dies a la setmana

Cicle Inicial

  • CreaArt
  • Arquitectes
  • Llum i color

Barreja dels alumnes de 1r i 2n. Sessions d’hora i mitja 1 dia a la semana.

Cicle Mig

  • CreaArt
  • Arquitectes
  • Experimentació

Barreja d’alumnes de 3r i 4t. Sessions d’hora i mitja 1 dia a la semana.

Cicle Superior

  • Robòtica
  • Paraules
  • CreaArt

Barreja d’alumnes de 5è i 6è.  Sessions d’hora i mitja 1 dia a la semana.

Aquest curs degut al Covid-19 els ambients es realitzen amb el mateix grup bombolla de dins l’aula i no hi ha barreja d’infants.

Ambient d’Arquitectes
Ambient de llum i color

 

Ambient de CreaArt