QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?
Són espais educatius còmodes, relaxats i no directius on els membres de ”X” edats aprenen de forma espontània, segons el seu propi interès i les seves necessitats. Són espais plens de materials variats i curiosament triats pels mestres però que els infants poden fer servir com vulguin, depenent dels seus interessos, capacitats, habilitats, curiositats o necessitats.
Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.
El paper del mestre a part de provocar i triar materials (variats), és el d’acompanyar i estar present en el procés d’aprenentatge. És el referent per a l’infant, el suport que el guia quan aquest en té necessitat. Ha de ser un guia i un provocador de situacions d’aprenentatge i afavorir-lo amb el reconeixement individual del propi alumne i el seu procés, potenciant i enfortint les habilitats i capacitats individuals de cada alumne per tal de valorar-lo positivament i fer-lo més fort a nivell emocional i ajudar-lo a pujar l’autoestima.
QUÈ PRETENEM ACONSEGUIR AMB ELS AMBIENTS (OBJECTIUS)?
– Desenvolupar els hàbits socials entre els infants de diferents edats; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…
– Desenvolupar el llenguatge oral: lèxic, espontaneïtat en la parla…
– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.
– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament.
– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions lliurement.
– Respectar a les persones i els materials.
Educació Infantil
- Llum i color
- CreaArt
- Naturlàndia
- cos i Moviment
- Arquitectes
Barreja d’infants d’Educació Infantil. Sessions d’hora i mitja 2 dies a la setmana
Cicle Inicial
- CreaArt
- Arquitectes
- Llum i color
Barreja dels alumnes de 1r i 2n. Sessions d’hora i mitja 1 dia a la semana.
Cicle Mig
- CreaArt
- Arquitectes
- Experimentació
Barreja d’alumnes de 3r i 4t. Sessions d’hora i mitja 1 dia a la semana.
Cicle Superior
- Robòtica
- Paraules
- CreaArt
Barreja d’alumnes de 5è i 6è. Sessions d’hora i mitja 1 dia a la semana.
Aquest curs degut al Covid-19 els ambients es realitzen amb el mateix grup bombolla de dins l’aula i no hi ha barreja d’infants.


