Ambient de programació

Famílies,
Comencem els ambients i aquest curs els alumnes de cicle mitjà s’estrenen amb la programació. Ells utilitzaran l’Scratch Jr i els alumnes de cicle superior l’Scratch.

Aquest és un projecte educatiu de llenguatge de programació gratuït, on poden experimentar amb els elements que ofereix el programa, com el fons, els efectes de so, diàlegs, objectes i animacions, entre d’altres. A més, també es poden inserir personatges i objectes, amb els quals es poden realitzar una sèrie d’accions a través d’uns comandaments.

L’Scratch Jr és una eina lúdica que serveix com a introducció a la programació per a infants. Es basa en el popular llenguatge de programació per blocs d’Scratch, adaptant-se de manera intuïtiva per a l’edat dels infants. A través de blocs gràfics, els nens poden crear les seves pròpies històries interactives i jocs, afavorint el desenvolupament cognitiu i social, així com la lògica matemàtica i la lectoescriptura.

Aquesta aplicació és gratuïta i està disponible en diverses plataformes com Android, iOS, Chromebooks, i també ofereix una versió beta per a ordinadors. Amb Scratch Jr, els nens poden no només aprendre a programar, sinó també millorar les seves habilitats de resolució de problemes, organització i planificació, tot a través d’activitats significatives i divertides.

Els nens i nenes aprendran a programar des de contes i petites històries a videojocs. Us animem a que practiqueu també des de casa, és súper divertit!

Podeu practicar també a casa des de la seva pàgina web: Scratch i Scratch Jr.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *