Projecte de coeducació

A la classe de la Natura hem iniciat un nou projecte sobre coeducació.

El llibre “Els homes no plorem” de l’autor Joan Turu, va donar lloc a un debat molt interessant a l’aula on ens vam adonar que el món de les emocions i els sentiments se’l relaciona més a les nenes i el món de la fortalesa i la valentia als nens. Però perquè és així?

La Bea, la nostra mestra, ens va proposar que seria molt interessant seguir investigant sobre el tema i preguntar a la resta d’alumnes de l’escola què en pensaven. Vam decidir elaborar unes enquestes que passaríem a les classes de 4t, 5è i 6è. Així que les vam fer nosaltres mateixes….

I vam anar a repartir-les a les nostres companyes de l’escola!

Després, per equips, vam fer un buidatge dels resultats de les enquestes. Unes anotaven els resultats i unes altres s’encarregaven de llegir les respostes. Va ser una feina molt feixuga!

Un cop recollits els resultats de les 64 enquestes, vam escriure els resultats i conclusions:

A la pregunta: Qui mostra més els seus sentiments i emocions?

La majoria dels alumnes pensen que les nenes i els nens mostren els seus sentiments i emocions per igual, tot i que la segona opció, i amb un gran número de vots, ha estat la de les nenes.

A la pregunta: Qui creus que són les persones més fortes?

Una part dels alumnes pensa que les nenes i els nens són forts per igual, i una altra part pensa que són més forts els nens en comparació a les nenes.

A la pregunta: Qui creus que plora més?

Una gran part dels alumnes pensen que les nenes i els nens ploren per igual. La segona opció més votada ha estat la de les nenes.

A la pregunta: Qui creus que són les persones més valentes i que actuarien davant d’un perill?

Només 4 alumnes dels 64 enquestats pensen que són les noies les més valentes.

A la pregunta: A les pel•lícules d’acció, qui creus que és més vegades protagonista?

La major part dels alumnes pensen que els homes i les dones són igual de protagonistes a les pel•lícules d’acció.

Seguirem investigant!