Sortida a Montserrat

Avui dilluns, 18 d’octubre, hem anat a conèixer la muntanya de Montserrat, situada al terme municipal de Monistrol de Montserrat (el Bages).

Ens ha sorprès molt tant la forma arrodonida dels seus pics (agulles) com el monestir que hi ha construït.

Per a pujar a la muntanya hem agafat el tren cremallera. Ha estat tota una aventura!

Un cop dalt de Montserrat hem anat al Mirador dels Apòstols per esmorzar. Hi havia molta boira i no hem pogut gaudir de les vistes.

Seguidament, hem anat a un indret tranquil on el Quim, el nostre monitor, ens ha explicat coses molt interessants sobre la formació del massís,  la història del monestir i els mitjans de transports presents a la muntanya (tren cremallera, aeri i funicular). També sobre la necessitat de tenir cura d’aquest parc natural.

Una mica abans de les 13 h hem entrat a la basílica, on hem pogut escoltar les veus dels escolans, un grup de nens que estudien i viuen al monestir.

Quan hem acabat hem fet una caminada pels voltants fins arribar a una tranquil·la ermita on hem dinat i hem jugat una estona.

I ja era hora de tornar cap a Sabadell. Ha estat un dia ple d’emocions i d’aprenentatges!