L’ESMORZAR

UN ESMORZAR SALUDABLE

Aquest curs, aprofitant que hem esmorzat totes juntes a l’aula, i que hem treballat sobre l’alimentació a través dels projectes proposats pels infants, ens hem adonat de la diversitat d’aliments que arriben a l’escola i que no tots ells són saludables.

Degut a la importància que té el fet de dur una vida saludable i una dieta equilibrada, vam considerar la necessitat de replantejar-nos els nostres hàbits alimentaris començant per l’esmorzar.

A partir d’aquí, i constatant que en general hi ha un abús de certs aliments no saludables, vam fer cerca sobre els nutrients indispensables per una bona dieta, i en el cas de l’esmorzar, les proporcions són les següents:

Amb tota aquesta informació, els infants van procedir a elaborar fórmules d’esmorzar saludable i, de totes les propostes, vam escollir les que s’ajustaven més a les dades que l’OMS ofereix, pel que fa a un esmorzar saludable i equilibrat.

Aquests són els resultats:

Com podeu comprovar, les fórmules dels infants s’ajusten a les fórmules proposades pel Consorci Sanitari de Barcelona:

Molts de nosaltres, infants i mestres, hem evidenciat un canvi en els hàbits alimentaris dels nens i les nenes. Progressivament o, fins i tot, de manera radical, els nostres infants han:

• Reduït el consum d’aliments alts en greixos saturats i transformats, així com amb un percentatge molt alt de sucre.
  • Augmentat el consum de fruites de temporada.
  • Substituït l’embotit gras per embotits baixos en greixos o formatge fresc.
  • S’ha reduït el consum de sucs envasats.
  • Incorporat un primer i fins i tot un segon esmorzar (entenent la importància d’alimentar-se des del moment en que t’actives).

Arribats a aquest punt podem concloure que, no només el procés en sí ha estat un èxit, sinó que aquest aprenentatge forma part tant del seu present, com del seu futur.

GRÀCIES PER COL·LABORAR!!!

ENTRE TOTS I TOTES HO FAREM POSSIBLE!!