Projecte de millora dels espais exteriors

Depenent de les necessitats i dels interessos creats, a cada curs escolar s’inicien i/o es desenvolupen projectes i propostes relacionades amb l’escola, per tal de millorar i optimitzar els espais, recursos, materials i propostes pedagògiques, etc.

Actualment s’està desenvolupant el Projecte de millora dels Espais Exteriors, amb l’objectiu de millorar-los en concordança amb la nostra filosofia i línia pedagògica. Concebem els espais exteriors com una continuïtat de la vida a l’interior i, per això, volem seguir propiciant el joc, la descoberta, l’experimentació, la creativitat, la relació amb altres infants i el contacte amb la natura en aquests espais.

Algunes de les actuacions que s’han dut a terme fins ara són:

• Dues persones de l’equip van assistir a la formació “Un jardí al pati de l’escola” impartit per la Carme Cols i en Pitu Fernández.
  • Contactar amb la Carme Cols i en Pitu Fernández, perquè vinguessin a visitar-nos i fer una reflexió i un intercanvi d’idees sobre com continuar treballant.
  • Crear una comissió de mestres per començar a treballar i continuar fent actuacions de millora.
  • Informar sobre l’avenç del projecte al Consell Escolar de Centre.
  • Treure les rodes grosses d’un dels patis, per prioritzar la seguretat dels infants.

La resta d’actuacions previstes per dur a terme pròximament són:

• Millorar les escales del pati de l’hort amb jardineres per fer-les més estretes.
  • Limitar els espais de joc.
  • Plantar diferents arbres i renovar alguns arbustos.

Ens agradaria convidar a participar en aquest gran projecte a tota la comunitat educativa que forma l’escola: famílies, equip directiu i Ajuntament i també a jardiners, arquitectes, fusters, biòlegs, dissenyadors… tothom pot aportar-hi el seu coneixement!

Si hi esteu interessats o podeu aportar qualsevol col·laboració al projecte, us podeu posar en contacte amb nosaltres a través del correu de l’escola: ebgegantpi@caldesdemontbui.cat