Xerrada-Tertúlia amb la Mercé Martínez

El passat dijous 11 d’abril vam tenir el plaer de poder escoltar a la Mercè Martínez amb la seva interessant xerrada sobre “Contes i primeres lectures” organitzada per l’AMPA de l’escola.

La Mercè ens va parlar de que llegint no només descodifiquem. Explorar, moure’s, manipular…  també és descodificar i per tant, també és llegir.

Amb la lectura es treballa la comprensió, l’ortografia, les matemàtiques (…), ens forma i ens informa, i a més el que fem és un divertiment, és un bagatge de vida, és imaginació, són emocions!

Ens va explicar com estan classificats els contes i els llibres, com ara els  clàssics, els tradicionals, els llibres d’autor, els d’artista, els de fades, els de llegendes, etc.  i les diferències entre ells.

Vam poder mirar i remenar entre una gran mostra de llibres i  de contes que ens va portar i que ella considerava adients i, ens va fer grans recomanacions!

Per a finalitzar, la Mercè ens va explicar un conte, un gran conte que a més d’una ens va fer remoure emocions, per què els contes no tenen edat!!

I com vam veure en imatges, el més important de llegir-los contes als infants és el gran vincle que establim amb ells.

Núria Serra

(clicar per a veure més imatges)