US DONEM LA BENVINGUDA!

Famílies, us donem la benvinguda a l’espai de Capgrossos, però aquest cop ho fem mitjançant el blog de l’escola! Aquest serà el nostre petit espai on us puguem mostrar què fem a l’escola i com avancen els dies dins d’aquesta.

Setembre és el mes on s’inicia el procés de familiarització i només fa un mes que va començar tot aquest transcurs per tothom: infants, famílies i educadores.

(Cliqueu per a veure més imatges)

Hi ha nenes (perquè si, tots els infants que han començat aquest curs i s’han incorporat al grup són nenes) que han començat i estan vivint per primera vegada tot aquest procés. Aquestes són l’Estela, la Valentina, la Nahia, la Vera, la Jimena i la Indira. Aquests primers dies hi ha moments de tot, estan passant per diferents etapes i hi tenen cabuda tots els sentiments i emocions que puguin anar experimentant. A poc a poc van creant vincle amb nosaltres i coneixent els nous espais i els nous ritmes i rutines que es duen a terme a l’escola. Les famílies jugueu un paper fonamental en aquest procés i coses tan importants com dir adeu o explicar quan vindreu a buscar-los, els estan ajudant a entendre millor els nous canvis que estan succeint al seu voltant.

Hi ha d’altres infants que ja venien a l’escola, que són el Marco, el Joel, el Nil, la Zoe, l’Àtika, la Freya, l’Aylèn, l’Oriol, l’Aleix, la Joana Sígrid, l’Alma, el Quim i la Indara. I potser els hi ha resultat més familiar aquest procés de familiarització perquè ja l’han viscut un cop, tot i que ells també han necessitat el seu temps durant el començament d’aquest curs per entendre que s’han de tornar a separar de la família un altre cop després de tants dies amb aquesta; per conèixer a nous infants amb qui compartir l’espai; per adonar-se que tornen a veure els seus companys i companyes del curs passat (que a més, és molt divertit veure com els primers dies somriuen quan es veuen, es mencionen, es criden entre ells i es busquen perquè ja es coneixen), entre molts altres canvis!! A vegades inclús, no té res a veure el procés de familiarització que viuen un curs amb el del curs següent, ja que poden experimentar sensacions i sentiments diferents.

Després de tots aquests primers dies parlant amb tots vosaltres, ens agradaria fer èmfasi en el fet que aquest procés és de durada indeterminada i que respectem els ritmes i moments pels quals va passant cadascú, sense forçar ni avançar a ningú, cadascú necessita el seu temps. Pot resultar difícil entendre els seus sentiments, però és important que ens mantinguem al seu costat, que se sentin recolzats, estimats i escoltats, tant per part de la família com per part de les educadores. Nosaltres, les educadores, estem aquí per acompanyar-los en tot moment, en aquest procés i en tots els moments que esdevindran al llarg del curs. Per això, cal que donem temps als nens i nenes per poder crear un vincle amb nosaltres. Tot i això, a dies d’ara podem dir que els infants de l’espai de Capgrossos ja estan establint vincles entres ells i amb nosaltres.

Recordem que fa poc més d’un mes que vam començar i cada cop hi ha menys dies en què els infants entren a l’escola tristos o enyorats. Ara quan arriben molts d’ells se saluden entre si, ens venen a abraçar, entren cridant “bon dia” i es nota l’alegria de bon matí amb la qual venen a passar unes hores agradables a l’escola. Estan coneixent l’espai i estem intentant crear un clima segur i de confiança perquè tots ells es puguin sentir a gust al seu temps. Passar els primers dies a l’espai exterior també ha pogut afavorir el procés, ja que tenim més espai i estem a l’aire lliure. Ara que ja comencen a sentir-se a gust a l’escola, estem passant temps tant a l’espai interior com exterior. I, tot i que encara hi ha moments en què els infants es poden mostrar més neguitosos o enyorats, estan mostrant-se segurs i tranquils en l’espai, cosa que els permet experimentar, conèixer, créixer, socialitzar-se…

Podem explicar-vos també, per exemple, que ara quan fem la fruita a mig matí cada cop som més asseguts fent aquest àpat junts i gaudint del moment. També els hi encanten els bastontes i és molt maco veure com a dies d’ara molts d’ells ens en demanen quan acabem la fruita. Els agraden molt els moments en què seiem a fer un “cançoner” i explicar contes i és divertit escoltar com a vegades estan jugant i cantant les cançons ells mateixos (inclús a vegades es fan “escarbat bum bum” entre ells). I com aquests hi ha altres moments al dia que ens permeten observar que avancem en tot aquest procés.

Gràcies i benvinguts i benvingudes a Capgrossos!