Temps de vincles i familiarització

Benvinguts tots i totes a l’espai Tabalers!

Estem contentes de poder retrobar-nos amb les famílies i els seus infants que ja formàveu part de l’escola el curs passat: la Dara, el Jan García-Die, el Koorka, el Grau, el Marc, l’Enzo, el Breogán i l’Ousmane. I a les famílies i els seus infants que us incorporeu a l’espai de Tabalers, el Marco, el Jan Tomàs, el Magí, el Luca, i el Rai, desitgem que us pugueu sentir acollits/des.

Cliqueu aquí per veure més imatges

Ara que ja han passat unes setmanes des de l’inici de curs ens agradaria compartir amb vosaltres com estem vivint aquest procés de familiarització. Cada infant i cada família viu aquest procés de manera diferent… i evidentment, no podem saber com ho viu cadascú, només podem interpretar sensacions, gestos, plors, mirades… I procurem validar i acollir les seves emocions i la manera en què vulguin o puguin expressar-les.

Els primers dies han estat d’acompanyament familiar. Heu pogut compartir estones de joc, de descobertes amb noves propostes i de poder-vos familiaritzar amb els espais nous i els adults que formaran part del dia a dia. Us heu pogut acomiadar sense presses. Des de la calma i de manera progressiva us heu anat absentant estones més curtes al començament per mica en mica anar allargant més l’estona d’estada a l’escola dels vostres fills i filles. Us volem donar les gràcies per acompanyar-nos.

El temps passa entre faldes, paraules que fan sentir bé, mirades que senten que els estem mirant, escoltant… Els infants s’estan familiaritzant amb nous referents, nous espais, olors… Un nou llit on dormir, unes mans que no coneixen i que ara els agafen, els acaronen, els ofereixen dinar… I clar això no és gens fàcil!! Cal respectar el temps i l’espai de cada infant. Els adults que els acompanyem la Mamen i la Contxi ens mostrem accessibles, properes i presents per cada nen i nena i començar així a teixir vincles que ens permetin acompanyar-los durant aquest curs.

A poc a poc, cadascú es va trobant més tranquil, segur i podem veure com comencen a jugar, a explorar l’espai i deixar-se acompanyar pels adults referents. El moment de la separació per alguns infants és el moment més difícil, ja que possiblement és la primera vegada que l’estan vivint… Durant el matí hi ha més d’un moment d’enyorança sobretot quan s’obre la porta ja que a molts infants els transporta al moment d’acomiadament dels seus familiars.

Moltes gràcies, famílies per la vostra confiança. Us deixem algunes fotografies d’aquests moments viscuts.