Som les Enxanetes!

Un nou curs comença a l’espai Enxanetes i us volem donar la benvinguda, famílies. El nostre grup està format per 8 infants: La Mariona, el Lucas, el Sega, la Mª Teresa, L’Ona , L’ Aleix, el Bruno i la Mahawa tot i que fa uns dies que s’ha donat de baixa i aviat segurament acollirem un altre nou infant.

Cliqueu aquí per veure totes les imatges

I acompanyant-los en el seu dia a dia i el seu desenvolupament, hi som la Débora i la Betsa.

En aquest mes que portem d’escola, encara detectem que estem immersos en el procés de familiarització, on a poc a poc ens anem fent amb les rutines dels vostres fills i filles i coneixent-nos cada dia més i millor. Us hem de dir que, hi ha hagut moments intensos d’enyorança, plors, somriures, crits, son, gana, però tot això ho estem acompanyant de la manera més curosa, respectuosa, tranquil·la i sobretot amb molt d’amor.

Durant el dia també van apareixent moltes emocions (la ràbia, la tristesa, l’alegria…) i aprofitem per identificar-les, posar-hi nom i acollir-les des de la calma i el temps que ells i elles  necessiten.

La familiarització ha estat un punt important i acollidor gràcies a vosaltres famílies! Avui dia, esteu fent l’esforç pels vostres infants de venir-los a buscar quan penseu que poden tenir gana, marxeu una estona i a la tornada doneu menjar i més després jugueu amb ells a la catifa, ens pregunteu si podeu anar allargant l’horari, veniu abans perquè penseu que pot estar plorant… totes aquestes accions fan que tant els vostres fills i filles com nosaltres les educadores, estiguem vivint aquest procés de manera molt positiva i lleugera.

I per concloure, volem compartir amb vosaltres com defineixen el concepte de familiarització en el diari ara https://criatures.ara.cat/escola/familiarització :

“La familiarització ens porta a parlar de l’escola bressol com aquell espai que esdevindrà una llar, un entorn on establir vincles entre l’infant, la família i les educadores”.

Desitgem que durant aquests anys a l’escola, us trobeu com a la vostra llar i arribar a construir junts  grans vincles.

Moltes gràcies, famílies!