Sofà, cadires i tatami

L’escola és un espai on els infants passen algunes hores al dia i tant l’espai com la seva distribució és un agent educatiu de primer ordre, imprescindible, pel seu desenvolupament. Per això, aquesta distribució té tanta importància, perquè influeix en les seves oportunitats de joc i, amb això en el seu desenvolupament i la seva relació amb els seus iguals.

De la mateixa manera tant les propostes de material com el mobiliari juguen un paper molt important a l’hora de provocar situacions de joc o interacció entre els infants. 

Cliqueu aquí per a veure més imatges

Un sofà com el que tenim a l’espai de Capgrossos pot recordar als infants el que tenen a casa i, per tant, evocar-los tranquil·litat. Pot ser un espai més acollidor i segur. És que aquest sofà proporciona moltes possibilitats, un espai on estirar-se a descansar, seure a mirar un conte o l’àlbum de fotos, o es pot convertir en un vaixell ple de viatgers que marxen lluny.

També pot ser una cabana al mig del bosc on amagar-se del llop, o fer un pícnic per celebrar una festa… és en definitiva un espai dins l’espai que dóna moltes possibilitats d’interacció entre els infants… on conversar, negociar, intercanviar. Però no és la única possibilitat de transformació que tenim a l’espai. Unes cadires i un tatami son també font inspiradora pels infants de Capgrossos, amb els que fer un tancat d’ovelles on un pastor va deixant entrar les ovelles que queden al resguard del llop un altre cop. I així és com van modificant l’espai a les seves necessitats de joc i d’interacció i així és com l’espai esdevé un agent educador més com els propis companys o les mateixes educadores. Els mobles i els objectes doncs són transformats en allò que els inspira, allò que necessiten allò que creen a cada moment, en solitari o amb la complicitats del companys.