Seqüències de joc

Aquí ens teniu, ja ens hem pogut fer la primera foto de grup, ens trobareu a  l’Espai Bastoners!!!

(Cliqueu per a veure més imatges)

Com ja vàreu veure a les fotografies del nostre primer article, el procés de familiarització va començar a l’exterior, ja que hem vist molt més encertat aquest espai venint de l’estiu, moment per excel·lència d’estar gaudint de tot el que ens ofereix la natura.
Aquest darrer mes, els infants han estat coneixent l’espai interior, han hagut de ressituar-se i, sobretot, comprovar que aquí també els veníeu a buscar.

Una vegada s’han fet a aquesta nova ubicació i han retrobat la calma, han començat a descobrir cada racó de l’espai i les diferents propostes de materials. Amb el pas dels dies han anat agafant seguretat i confiança, sembla que van establint uns bons vincles amb nosaltres i això els ha permès d’anar per tot l’espai amb llibertat, sentint-se capaços, i podent-se centrar en les seves descobertes.
Van apareixent petites estones de joc on, ben concentrats, posen a prova la seva destresa manual: omplint, enfilant, encaixant, buidant, etc. i la de tot el cos: pujant, baixant, enfilant-se, arrossegant mobles…

Quan tornen l’endemà, es retroben amb aquell objecte i tornen a repetir les mateixes accions, consolidant així els seus aprenentatges. Cada vegada ho fan amb més precisió i rapidesa fins que, per ells mateixos o per un altre company, s’adonen d’una nova possibilitat de joc. Això és la màgia que ens ofereixen els materials versàtils.
I així el joc es va enriquint i va evolucionant. I s’inicien les primeres relacions entre ells, amb mirades i somriures, imitant-se i seguint-se o d’altres maneres més matusseres. A aquestes edats les emocions i els impulsos estan a flor de pell i les seves habilitats socials, com és normal, són poques (…tot això ja us ho explicarem amb més detall en un altre moment).

“No tots els nens i nenes han d’arribar al mateix lloc. L’excel·lència no és que tots arribem a un mateix màxim, sino que tots desenvolupem al màxim les pròpies capacitats i competències”
Jaume Cela