Primeres setmanes després de Nadal

Aquest mes de gener ens porta alguna novetat en l’espai de Tabalers, donem la benvinguda a la Husaina i també a la Penélope (educadora en pràctiques) que estarà amb nosaltres fins a finals de juny acompanyant als infants.

Cliqueu aquí per veure més imatges

És temps d’acollida i vincle, i adaptar-nos a una nova convivència per anar construint vincles de seguretat i confiança mútua.

Retrobar-nos després d’aquests dies plens de màgia, de temps en família, de joc i de moments nous i únics, no és fàcil. Per això, des de l’escola, posem tota la nostra força en donar espai i temps al que necessitin els infants.

Alguns infants han mostrat disconformitat a la tornada i ens ho han fet saber amb l’enuig i amb la tristor, que són sentiments naturals i necessaris. Necessiten tornar a familiaritzar-se amb el canvi del quotidià de l’escola, però ara és diferent que al començament de curs, ja que, coneixen a les persones adultes referents, amb les que tenen vinculació. També, coneixen l’espai i als companys.

La tornada suposa dies intensos en els quals escoltar i valorar les rutines és important, perquè venim de dies de festa on aquestes estaven en segon lloc. Sense presses tot va agafant ordre i cadascun i cadascuna va tornant a trobar el seu lloc, per ubicar-se i per continuar fent noves descobertes.

Ara que els vincles són més segurs i que els infants coneixen els espais habituals de l’escola, podem també començar a explorar altres patis. Cada espai exterior els ofereix unes propostes diferents que, al llarg dels mesos, aniran coneixent.

Dins l’organització dels espais del pati hi ha establert unes tanques baixes o uns arbustos que delimiten els diferents patis, que permeten els infants un accés visual i veure què passa a l’altra banda. A vegades es donen salutacions, també creen petites relacions o intercanvi d’objectes de joc entre infants de diferents grups.

El pati és un espai natural que afavoreix la curiositat i la descoberta: un lloc per explorar i manipular. Aquestes setmanes els infants ja han començat a baixar diàriament al pati.

En aquest espai podem observar el tipus de joc de cada infant, quins interessos tenen per cada material que troben i l’ús que en fan per mitjà de la seva imaginació. Al pati tenim diferents cotxes per jugar i arrossegar, mòduls d’escuma, caixes per arrossegar i ficar-se dintre, peces de fusta per fer construccions…

El pati els permet descobrir les possibilitats del seu cos pujant i baixant la petita rampa que hi ha en el tancadet d’Enxanetes, així també descobreixen la inclinació on deixen anar els cotxes i les pilotes, fins i tot s’organitzen en petit grup per anar en ordre.

En el pati de les moreres, hi ha un mòdul fix que suposa un repte físic pels infants on s’han d’enfilar, pujar o baixar, mantenir l’equilibri, amagar-se, grimpar. Quan els veiem a dalt observem cares de satisfacció per haver aconseguit aquest repte.

El tacte i joc amb la sorra és molt ric en sensacions i ple de possibilitats per realitzar transvasaments, omplir i buidar amb estris diversos i pots de diferents mides.