Portes obertes reivindicatives!!

Com a professionals de l’etapa educativa 0-3 anys volem fer visible la realitat amb la qual ens trobem. Volem exposar temes concrets que ens afecten a totes les escoles bressol del país, perquè ens estimem la nostra feina i perquè creiem fermament que és l’etapa educativa més important, on s’estableixen les bases del desenvolupament i on hi ha l’evolució més enorme i important de qualsevol ésser humà.

Els infants de 0-3 anys tenen dret a una educació de qualitat. I la qualitat és possible quan es posen recursos i condicions perquè l’infant tingui les seves necessitats cobertes i els seus drets garantits. El benestar dels infants és bàsic.

Volem fer ressò de tot això i animar-vos a lluitar conjuntament per millorar les condicions a les escoles bressol, reduint les ràtios desmesurades amb les quals es treballa. Nosaltres ho tenim molt clar, cal fer-nos escoltar i lluitar per la millora i el benestar dels infants, les educadores i les famílies. Cal que tot això arribi al major nombre de persones i estaments de l’àmbit educatiu, i aconseguir un replantejament de la situació.

Hem volgut aprofitar la jornada de portes obertes que vam realitzar el passat divendres 21 d’abril per encetar les nostres reivindicacions i així poder fer molt més visible a tota la comunitat educativa la situació amb la que ens trobem!

Tot el que reclamem no és més que la millora de la qualitat educativa del servei que fem a la petita infància, que està tan invisibilitzada. Bàsicament el que defensem és:

·         Baixada de ràtios: les escoles bressol sostenim els grups d’infants més nombrosos comparats amb altres països europeus. El Departament d’Educació va anunciar la disminució de la ràtio d’Educació Infantil 3 anys a 20 alumnes, i va obviar les ràtios de bressol.

·         Augment de recursos humans. Parella educativa en tots els grups d’infants.

·         Cobriment de les substitucions ràpid i àgil.

Per això iniciem una recollida de signatures per fer arribar la nostra demanda als estaments educatius implicats, i demanem la vostra participació. De ben segur que tindrem molta més força si aquesta lluita la fem juntes i junts!

Equip docent EBM Gegant del Pi