La cúpula geodèsica del pati de l’escola

Al pati de l’escola tenim una cúpula geodèsica. I què és això, us preguntareu? Doncs bé, una cúpula geodèsica és una estructura semiesfèrica formada a partir de cares triangulars.

(Cliqueu aquí per a veure més imatges).

Aquesta estructura metàl·lica de color blau convida als infants que decideixen jugar-hi, a fer un joc, entre d’altres, psicomotriu. Els acompanya als jocs d’equilibri, als jocs de trepar i al gust de penjar-se, estirar-se, inclús a deixar-se anar… i caure. Tots aquests moviments que fan precisen de consciència i concentració profunda. Per això, la nostra manera d’acompanyar-los en el joc és amb presència propera però alhora mantenint-nos amb una certa distància per a dir-li’s, sense paraules, que estem aquí per si ens necessiten, però que alhora confiem plenament en les seves capacitats i potencialitats.

Cada espai, cada racó de l’escola és habitat, és viscut, de manera única. Cada infant, amb la seva petjada personal, amb la seva manera de viure i de viure’s construeix i es construeix. En el dia a dia, en els petits moments del joc, si ens aturem i les i els mirem… podrem observar la manera que tenen tant única de provar i tornar a provar noves maneres de moure’s harmoniosament.

La cúpula geodèsica al pati de l’escola acull dia rere dia a nenes i nens de l’escola i els ofereix la possibilitat de jugar de manera lliure i plaent.