Jornada de Patis, Escola del PEC

Des del grup de l’àmbit ESCOLA del PEC (Projecte Educatiu de Caldes), en el marc del desenvolupament de l’acció prioritzada en el II Fòrum d’Educació, us proposem compartir un temps de reflexió al voltant d’un espai ben especial de molts centres educatius: els patis.

Ja fa un temps que molts professionals de diferents àmbits han repensat aquests llocs com a zones d’aprenentatge, de diversos i múltiples aprenentatges.

Us convidem a compartir amb nosaltres una jornada que sota el nom: «JORNADA SOBRE LA GESTIÓ DELS PATIS EN ELS CENTRES EDUCATIUS» tindrà lloc el matí del dissabte 23 de novembre, a Les Cases dels Mestres

Aquest era el reclam per assistir a la jornada sobre la gestió dels patis en els centres educatius. Des del l’EBM Gegant del pi també vam voler participar ja que com sabeu, des de fa uns cursos tenim engegat un projecte d’espais exteriors.

La jornada partia de la premisa de veure el pati o els espais exteriors com un espai més dins del projecte educatiu de centre i com a tal, cal donar-li la importància que sovint s’oblida que ha de tenir i oferir.

En el programa s’oferia una xerrada inicial “Repensem els espais exteriors” a càrrec de Pitu Fernández i Carme Cols (El nou Safareig) i a continuació 5 mirades diferents al voltant del pati en centres educatius. En aquest espai participava el Sergi Burgada, arquitecte especialitzat en centres educatius i pare de tres infants, entre els quals hi ha l’Oriol, alumne del Gegant del Pi des del curs passat.

En Sergi, a més, ha col.laborat amb nosaltres  plasmant les idees per al projecte d’espais exteriors de la nostra escola fent-nos uns plànols inicials.  Aquests parteixen del que creiem que es necessita segons el PEC del Gegant del Pi, i han esdevingut la base sobre la qual treballar per a avançar i realitzar el projecte.

A l’acte va assistir també l’Alcalde Isidre Pineda i el Regidor d’Escaldàrium, Educació i participació ciutadana, Pep Busquets, que ha volgut ser coneixedor del nostre projecte. Amb ell s’estan iniciant converses per a fer realitat aquesta visió dels espais exteriors, entesos com a espais continuadors de la tasca educativa que es fa des de l’EBM Gegant del Pi.

Va ser una jornada molt enriquidora, ens va fer reflexionar, ens va donar idees i, el més important, es va arribar a la conclusió, des de les diferents mirades, de que els espais exteriors dels centres educatius esdevenen també part important del seu projecte. Això fa necessària la implicació de tothom, imprescindible per a aconseguir uns espais adients, pensats a consciència i dels que es pugui treure molt més profit.

Cliqueu aquí per veure tota la notícia i els audios enregistrats durant la Jornada.