És temps d’adaptació

Els primers dies a l’escola són una novetat per a tothom: infants, famílies i educadores. Descoberta despais, cares noves, propostes de diferents materials…i aquesta novetat pot provocar tan aviat molta curiositat, com neguit, precisament perquè desconeixem el que ens trobarem.

Les nostres expectatives poden ser molt altes… Com a família, segurament desitgem que els nostres fills/es s’adaptin ràpid i sense plorar, i que ens poguem acomiadar amb un somriure, tot deixant-los immersos en les seves descobertes

La majoria de vegades la realitat no s’esdevé tal i com hem esperat que sigui. Molts infants es neguitegen fins que no se senten segurs en l’entorn, amb les educadores que encara no coneixen i, sobretot, sense la presència de les seves famílies.

Com a educadores sabem que es tracta d’un procés natural i sa que els infants demostrin disconformitat amb aquesta separació, fet que indica que tenen un molt bon vincle amb vosaltres. Des de l’escola en som molt conscients i procurem al màxim cuidar-vos perquè us sentiu tranquils i confiats i sobretot, sobretot, acompanyar i acollir als vostres fills/es des de la calma, la comprensió i l’estima perquè es vagin sentint més segurs!!!

Us compartim aquest article que descriu molt bé com són aquests dies d’adaptació a l’escola:

Inici de curs a les escoles bressol

I us animem a que vingueu a «L’hora respira» L’hora «respira» pretén ser un espai de trobada amb pares i mares per a compartir i xerrar al voltant del que ens uneix, els vostres fills/es, de l’experiència de ser pares/mares, i de com podem gestionar aquests primers dies i primeres setmanes d’adaptació a l’escola.

Si us ve de gust, us esperem el proper dijous, dia 23 de setembre, entre les 9:15h i les 11h, després que hagueu acompanyat els vostres infants al seu espai. Ens trobarem a la sala “Farellàs” (1a planta), on podrem xerrar i compartir aquests canvis entre tots, mentre els infants són a l’escola. Comptarem amb la Cecília Fernández, la psicòloga de l’escola.

Esperem que us resulti interessant aquesta proposta i us ajudi a trobar un espai per compartir les emocions d’aquests dies tan intensos. Per tal de poder organitzar l’espai i complir amb les recomanacions actuals, us demanem que confirmeu la vostra assistència responent al correu ebgegantpi@caldesdemontbui.cat o comentant-ho amb les educadores del vostre infant. Us hi esperem!