Ens relacionem

El dia a dia, ens aporta molts moments i experiències. Descobrim l’entorn, coneixem les persones adultes, coneixem els companys, coneixem els diferents materials i objectes de l’espai.

Aquí és on podem observar com els infants es relacionen entre ells a través de les mirades, les carícies, les abraçades, els petons i també les diferents emocions (somriures de complicitat, plors contagiosos però també mossegades, estirades de cabell, etc).

Totes aquestes situacions, també són enriquidores pel creixement i desenvolupament social, emocional i de la personalitat de l’infant.

“A través de l’autonomia, l’infant és capaç de desenvolupar i potenciar les seves competències i capacitats, sempre que es respecti el temps natural que això requereix, així com se li ofereixi l’oportunitat de conèixer i explorar el món de forma lliure i natural, sense pressions ni ajudes externes per part de l’adult” com deia Emmi Pikler.

Cliqueu aquí per veure més imatges

Des de l’espai GRALLERS, volem mostrar-vos alguns d’aquests petits moments que ens conviden a interrelacionar-nos i a tenir benestar a l’escola. També ens ajuda a saber identificar aquelles situacions que ens són desagradables.

Hi ha infants que necessiten saludar quan arriben, n’hi ha que observen i al cap d’una estona es posen a jugar, i n’hi ha que necessiten fer saber el seu desacord a l’adult quan aquest marxa. I d’altres entren i es posen a jugar i descobrir els diferents espais i materials. Cada infant té el seu ritme i la seva manera d’afrontar les relacions amb els altres, els adults i l’espai i cal respectar-ho, sense forçar cap situació i sense interferir. L’adult només intervé en aquells petits conflictes que esdevenen de les relacions i fem que els infants empatitzin i entenguin les situacions desagradables del dia a dia.

Us adjuntem un enllaç d’un article que creiem que us pot ser de la vostra utilitat

Per últim, ens agradaria aprofitar aquest moment per donar la benvinguda a la Pamela, que és la persona que ens ajuda els dies que no hi ha la Magdalena. Esperem que tot puguem gaudir de la seva estada a l’escola.