ENS ANEM CONEIXENT

Hola, famílies!!!

Us donen la benvinguda des del blog de l’escola; aquí podrem fer visible i compartir amb totes vosaltres el dia a dia dels vostres infants a l’escola.

A l’espai Bastoners som un grup de 12 infants: la Laia, l’Arnau, el Jan Rigual i el Pau (aquests ja venien el curs passat), la Nora, el Pablo, l’Abril, el Jan Sánchez, l’ Arya, el Logan, la Diana i la Carla. I acompanyant-los en aquest camí hi serem l’Anabel i la Pepi.

Volem aprofitar per explicar-vos que fa més d’un mes que hem començat el curs i estem en ple procés de familiarització; temps necessari i imprescindible perquè tots: infants, famílies i educadores ens anem coneixent, anem coneixent els espais, les rutines… i anem creant uns vincles, una confiança, un espai segur i relaxat on els vostres fills i filles, principals protagonistes, se sentin confiats, tranquils, segurs, contents, amb ganes de jugar, explorar, descobrir, moure’s, conèixer i interaccionar amb altres nenes i nens.

La majoria d’infants és el primer cop que s’han separat del seu món familiar, dels éssers coneguts, s’han quedat sols en un espai desconegut, amb uns infants i adults desconeguts. I pels qui ja havien vingut: espais diferents, infants nous, tornar a les rutines… Tots i cadascú d’ells estan vivint aquest procés d’una manera diferent i està necessitant el seu temps. I per a tots el moment més difícil és la separació  de l’adult que els acompanya.

Entendre, respectar, posar-hi paraules i acompanyar-lo en allò que estan  sentint les nenes i els nens: tristesa, enuig, neguit, alegria… és importantíssim i necessari en aquest procés, tant de la vostra part com de la nostra.

Nosaltres els hem i estem acollint el millor que sabem i podem: oferint-los-hi uns braços, una falda, una mirada, un somriure, una joguina, un conte, una cançó, distància a qui no volia ni veure’ns… i així és com ens anem coneixent.

Recordar-vos que tot i que els moments d’enyorança, plors, neguits… van donant pas a les estones de somriures, de joc, de descoberta, d’interacció… la familiarització continua.

Donar-vos les gràcies per la vostra confiança.