ELS ESPAIS EXTERIORS

A principis de juny vam patir una onada de calor que ens va fer reorganitzar la rutina diària a l’escola.
Com que de bon matí, amb la fresqueta abans no piqués fort el sol, s’estava tan bé als patis vam decidir de fer-hi la rebuda allà, i ja a mig matí pujar al nostre espai de Bastoners.

Ja sabeu que a l’escola sempre diem que els espais exteriors són un espai més educatiu i que aporta tantes experiències enriquidores que és importantíssim tenir-ho en compte… i efectivament així està sent aquestes últimes setmanes de curs.

Amb els tendals que ens ha posat el Manel, la mànega que de tant en tant ens ruixa, i que l’onada de calor ha afluixat una miqueta, que fins i tot estem més bé al pati que no pas a dins!

Aquests dies estan sorgint un munt de jocs i experiències noves i és que està clar que l’espai interior a vegades limita: descobrim insectes de tota mena, sentim a passar avionetes que fan piruetes en ple vol, els ocells canten, algunes plantes com la menta ens regalen l’olfacte, els jocs motrius com els que proporcionen les pilotes per exemple, indueixen a nous jocs i relacions entre infants, corredisses permeses sense por a xocar tan fàcilment com podia passar a bastoners, transformar caixes en trens que ens porten simbòlicament a la platja (sembla que els infants de bastoners han anat tots en tren fins a la platja pel que ens diuen!), jocs amb aigua… i tants jocs que us podríem continuar descrivint!

Les últimes sessions amb la Mercè fins i tot les hem fet al pati i a la terrassa! Ja en veureu les fotos…com també us passem les fotografies del gelat que ens vam prendre a la gespa, com a cloenda del curs i abans que alguns infants no comencessin ja vacances.

Així que com que sabem que una imatge val més que mil paraules, us deixem fotografies d’aquests dies als espais exteriors i d’altres que hi hem anat fent al llarg del curs.