Diables i Bastoners

Ep! famílies dels grups d’infants en els espais Diables i Bastoners! Disculpeu-nos perquè no escrivim un article des de les vacances de Nadal…però és que ens ha estat complicat per les circumstàncies del moment. Us ho expliquem:

Pràcticament a mitjans de gener ens reincorporàvem a l’escola després d’uns dies de festa en família. Pel general, els infants ho van fer amb molta tranquil.litat i il.lusió fet que confirmava la feina feta entre tot@s els 4 mesos previs (el 1r trimestre, temps en que es van anar establint vincles, donant temps i espai a moltes emocions, i en que es van instaurar unes rutines que tant ajuden als infants a fer-los sentir segurs i confiats). Però la Natalia no es va poder incorporar llavors i així la Betsa passava a ser la referent del grup a Diables i,a més, en uns dies la pandèmia va fer de les seves i durant unes setmanes va semblar instaurada a l’escola.

Els primers dies la Idèlia i la Magdalena ens acompanyaven força estones per a fer el reforç entre els dos grups. A finals de gener, vam conèixer el Nil, que ens ha acompanyat al llarg d’un mes, com també ho han fet la Sara i l’Àlex, encara que ells de forma més esporàdica. Ara és la Maria la que ens acompanya desde fa uns pocs dies i també la Contxi i/o Magdalena alguna estona.

(Cliqueu per veure més imatges)

A tots ell@s agrair-los-hi el seu ajut, la comprensió i el respecte que des del primer dia han mostrat vers als infants. Això junt amb la seva col.laboració per a continuar amb el fer de l’escola, ens ha facilitat molt a tot@s per passar millor aquestes setmanes que estem tenint tant diferents i mogudes.

Al grup de Bastoners, a més, hi tenim una nova companya, la Xènia, que mica en mica va adaptant-se a la nova situació (justament a més, tan inusual pel que fa als referents que hi troba), així com la resta del grup també la comencen a conèixer i acompanyar-la com una més. Al grup de Diables, fa pocs dies que també ha començat l’Aran. Per ell i el grup, la nova incorporació encara és molt més recent i l’Aran ve encara poqueta estona.

Tot i el desgavell i les diferents cares que han anat passant pels nostres espais, els infants han continuat activament els seus aprenentatges, descobertes i vivències a l’escola, acceptant amb prou “normalitat” per ells, tota aquesta moguda en que ens hem trobat. De totes maneres, els estem acompanyant de forma especial perquè tants canvis efectivament s’han de tenir en compte i és necessari d’acollir i comprendre els neguits que puguin sorgir i les necessitats noves o diferents que puguin mostrar.

Així doncs, aquestes setmanes són especials ja que s’estan reestablint rutines i consolidant vincles amb la Betsa i la Xènia (referents ara de cada grup), també amb la Maria, Magdalena i Contxi (com abans va ser amb la Idèlia, el Nil, la Sara o l’Àlex), amb els infants nous que s’incorporen a l’escola i, alhora, vincles entre els infants dels dos grups ja que ara estan compartint més espais i moments (al pati, menjador i dormitori).

Amb tota aquesta situació, la documentació gràfica clarament no ha estat una de les nostres prioritats aquests dies, però hem fet algunes fotografies que volem acompanyar per a concloure aquest article. Així que aquí les teniu!