DESCOBRIMENTS

El dia a dia dels infants està ple de descobriments… i si fins ara han estat més aviat descobriments introspectius: al voltant del llenguatge, la pròpia motricitat, el moviment… a mesura d’anar-nos fent més grans, aquests es van ampliant més vers l’entorn i van sent de caràcter més científic.

Cliqueu aquí per veure més imatges

Ja al primer trimestre, la M. i l’E. van descobrir una columna de llum immaterial que provocava el raig de llum que entrava per la finestra. En ella s’hi veien, a més, partícules voleiar i totes dues van estar una bona estona dansant-hi mentre hi passejaven les mans, braços i cos!

Fa just unes setmanes era el R. qui descobria poder crear un punt de llum a la paret i sostre, amb uns miralls! La H. s’hi va afegir a contemplar-ho quan tot emocionat ens va avisar del que estava passant: “si!, ets tu amb els miralls i el raig de sol que entra per la finestra!, mou el mirall i busquem el llum!” A la tarda, el R. hi va voler repetir… i enfilat al mateix lloc i amb el mirall a la mà buscava el punt de llum…: “no funciona!” deia ara… i és que es tractava d’una tarda plujosa amb núvols que tapaven el sol…”núvols foscos” va precisar!

I és que la pluja i les tempestes són també uns altres descobriments: núvols grisos són més aviat de pluja, i quan es veu un llamp, en uns segons s’acompanya el so del tro! Quins dies de pluja (i alguna tempesta) més rics que hem vist per la finestra de castellers!… i quan acaba i sortim al pati… més descobertes!, un munt de caragols a qui donar menjar, zones mullades que creen camins amb els quals es pot jugar i caminar-hi de diferents maneres com feia la L. amb la M. i la sorra del sorral, en estar humida, permet fer millor els “pastissos” amb els motlles.

Al 2n trimestre vam tenir la sort de veure nevar i vam sortir al pati per viure-ho millor. L’O. en una ocasió que miràvem un paisatge nevat en un conte, ens feia recordar com aquell dia, els flocs en forma d’estrella se li enganxaven al cabell i desapareixien ràpidament!

Però ara a la primavera, l’entorn del pati varia. Els arbres tornen a tenir fulles i molts infants ens ho han fet veure. Ara ja no hi ha el Manel recollint les fulles seques (i al que ajudaven), sinó que ara les fulles són als arbres i d’un color verd ben fort. El K. va descobrint que pot “conviure” amb els “bitxos” (formigues, marietes,…) perquè aquests fan la seva vida i entre tots -a vegades amb l’ajuda de lupes també- trobem caus de formigues a terra, insectes diferents i algun cuc i mosques i abelles volant…

Descobreixen que els objectes poden esdevenir un munt de coses, com les escombres que es poden convertir en grans cavalls a cavalcar!

Descobreixen que amb teles es poden fer cabanes, vestits…i, “si l’enganxes bé aquí, te puedes gronxar”, diu la N.!

Descobreixen que d’un objecte, si el partim per la meitat, com fa l’A., llavors “en tenim dos!”

Descobreixen que d’un iman podem penjar una cullereta i enlairar-la com si estigués enganxada! “per què?…” Demana el P. i un altre li respon sorprenentment “perquè és metall!”

Descobreixen que el so passa al llarg d’un tub i que estant separats podem escoltar-nos com si estiguéssim junts.

Descobreixen dibuixos i la seva realitat: una fulla d’un arbust i el dibuix d’una en una fusta.

Descobreixen els diferents sons: avions, helicòpters, motos, camions…

Descobreixen que sota d’un capgròs de festa major hi ha una persona.

Descobreixen i descobreixen… i com els agrada descobrir!