Conèixer el dia a dia dels infants a l’escola

La vida dels infants, durant els seus primers anys, gira al voltant de les activitats quotidianes destinades a cobrir les seves necessitats bàsiques: alimentació, descans, higiene, joc i moviment. Activitats privilegiades pel que fa al benestar i l’autoestima de l’infant, i alhora importants pel seu desenvolupament i aprenentatge.

El benestar físic és essencial per a l’aprenentatge, per altra banda, el benestar corporal repercuteix en el benestar psíquic perquè transmeten a l’infant la sensació o el sentiment que són importants per les persones adultes que els atenen, que són estimats, cosa que els proporciona seguretat afectiva. El malestar que produeixen les necessitats no satisfetes disminueix les capacitats d’atenció, concentració, i d’esforç, necessaris per a qualsevol aprenentatge.

Gràcies a la ritualització que comporten aquestes activitats quotidianes i la relació individualitzada amb la persona adulta en algunes d’elles, els infants aniran integrant les diferents seqüències en el seu dia a dia. Aquesta regularitat permet als infants saber el que passarà o què faran, generant un sentiment de seguretat i estabilitat. Crear aquestes rutines afavorint l’adquisició d’uns hàbits els ajudarà a ser cada vegada més autònoms.

I això és el que vam voler transmetre, que el més important per nosaltres és el benestar dels vostres infants i que vetllem cada dia perquè així sigui.

Cliqueu aquí per veure més imatges

El passat dilluns 11 de desembre vam fer la trobada pedagògica amb l’objectiu de donar a conèixer el dia a dia dels infants a l’escola i en el nostre espai. Vam explicar mitjançant suport audiovisual, com transcorre el dia a dia a l’escola, la importància de tots els moments quotidians. Alhora que va ser una oportunitat per trobar-nos tots plegats.

Vam explicar amb més detall alguns aspectes del projecte d’escola: Què fem, com ho fem i perquè ho fem.
En primer lloc, es va donar la benvinguda a les famílies i a mesura que entraven hi havia una taula parada amb tots els estris per plantar una llavor de Caputxina, com explicava el text una llavor és el principi d’una vida, d’un cicle i en aquesta ocasió simbolitzen l’inici d’un nou curs. Aquestes llavors són especials, representen cadascun dels infants del nostre grup. Totes les llavors contenen per elles mateixes la informació necessària per créixer, només ens cal un ambient propici, de cura, amor i confiança, igual que amb els infants que acompanyem. Entre tots, famílies i educadores vetllarem per tal que arrelin, creixin fortes i que amb la seva varietat de colors càlids ens acompanyin al llarg del curs.

Ha estat un temps i un espai on famílies i educadora hem pogut estar junts, conèixer-nos millor, escoltar-nos, compartir les vivències d’aquests primers mesos, sentir que formem part d’un mateix grup. A més a més, hem pogut intercanviar diferents impressions, conèixer de primera mà l’opinió de les famílies, com se senten i com s’han sentit en aquestes setmanes de familiarització, entomar les angoixes, expressar els dubtes i inquietuds i també les alegries.
En definitiva, tot el que sorgeix en aquestes trobades és vàlid i sempre ens fa créixer com a professionals i com a persones.

Aprofitem per desitjar-vos, unes molt Bones Festes!