Carnaval 2022!!!

Com totes i tots sabeu, a l’escola ens agrada fer presents les festes tradicionals, sempre adaptant-nos a les edats dels infants i procurant en tot moment respectar el seu ritme i mantenir les seves rutines diàries.

L’infant és el protagonista de tot el que l’envolta. Pensem en cadascun d’ells i en tots a la vegada, perquè forma part d’un mateix entramat. Per això, sovint ens aturem a reflexionar sobre com apropar les tradicions en aquesta etapa, per tal de respectar a cada infant. Es tracta de reinventar-se i oferir als infants la possibilitat de descobrir aquestes tradicions al seu ritme, segons els seus interessos, donant-los l’opció de formar-ne part activament o mirar-s’ho des de la distància.

Al llarg dels anys ens hem anat replantejant com viure les festes tradicionals a l’escola bressol. Amb les experiències viscudes, hem anat canviant petites coses i hem anat simplificant perquè valorem que, d’aquesta manera, arribem més als infants d’edats tan petites, respectant el seu ritme i el seu interès en propostes d’aquest tipus.

Observem les reaccions dels infants i reflexionem sobre quina pot ser la millor manera de fer-los partícips de les tradicions que, sovint, resulten una mica abstractes al seu enteniment.

Cliqueu aquí i veureu les imatges de tots els infants de l’escola durant la setmana del Carnaval

Per aquests motius, després de fer diverses reflexions, l’equip educatiu hem valorat que aquest curs podríem celebrar el Carnestoltes d’una altra manera. Fent-lo present a l’escola ambientant els espais amb decoració i oferint als infants elements típics d’aquesta festa (disfresses, barrets, maquillatge, complements, confeti, serpentines…), sense pautar què cal fer en cada moment.

Durant la setmana els infants han tingut al seu abast tots aquests elements i han pogut participar lliurement en la mesura que cadascú ha volgut. Dijous, amb motiu de la tradició de «Dijous gras» hem canviat el tastet de fruita del matí per un petit esmorzar de pa amb oli i botifarra blanca. I així hem pogut apropar als infants a la festa de Carnestoltes.

A l’espai Enxanetes, normalment, no es fan aquestes propostes perquè són molt petitons i ho faran els següents cursos que estaran a l’escola. Algun curs si que s’ha fet alguna petita proposta, depenent de l’edat dels infants, però no és el més usual.

De ben segur, heu pogut descobrir i gaudir d’aquesta festa en família durant el cap de setmana amb altres propostes divertides i esbojarrades.