Benvinguts a l’espai Diables

La Debora i la Susanna, com a educadores de l’espai Diables us volem donar la benvinguda a aquest nou curs que acabem d’estrenar. Ara mateix som 14 infants que formem aquest grup: el Martí J, l’Arnau S, l’Àgatha, la Clàudia, l’Elian, el Folc, l’Enara, l’Amaia i l’Anaia que ja venien el curs passat a l’escola…i els nouvinguts: el Martí C, en Guillem, el Julen, el Marc i l’Arnau H.

Estem de ple en el procés de familiarització, on totes i tots ens anem coneixent, entenent… i hem anat observant algunes coses que ens estan ajudant a fer que aquest procés sigui molt més amable i còmode, i les volíem compartir amb vosaltres:

– poder estar els primers dies a l’espai exterior ens ha facilitat poder-ho viure com una continuïtat de l’estiu on la immensa majoria de les famílies heu fet vida a fora i això els ha sigut més familiar als vostres fills.

– alguns infants han necessitat portar algun objecte de casa seva que els és molt proper i familiar. I el fet de tenir-lo amb ell durant l’estona que estan a l’escola els ha pogut “relaxar” i en certa manera entendre que entre casa i l’escola hi ha un lligam.

– … i en aquest mateix sentit el fet de mirar-nos des de la falda i la calma els vostres àlbums de fotos ha ajudat a anar reafirmant aquest lligam de manera positiva.

– trobar-se amb unes regadores que omplíem d’aigua per poder anar a regar les plantes ha sigut un element de joc que els ha despertat molta curiositat i interès.

respectar a cada infant la seva manera d’expressar el seu moment de separació de l’adult, posant paraules a les seves emocions i acollint-los com necessitaven… hem fet molts viatges a la porta d’entrada on us havien vist per última vegada marxar i alguns infants necessitaven ser-hi. Alguns han volgut els nostres braços consoladors, d’altres han preferit mantenir distància…

– oferir un bastonet en algun moment del matí i ja molt de seguida començar a fer el tastet de fruita per poder fer una aturada en el seu joc constant i agafar forces per continuar.

– cantar cançons que busquen trobar el plaer en escoltar música així com connectar amb l’adult a través de tots els sentits. Una mirada que sent el so i veu a un nou adult en qui poder confiar.

– que vosaltres els hi aneu explicant molt als vostres fills tot el que està passant (“que aneu a l’escola, que després marxareu i que tornareu a buscar-los”), ja que tenen una gran capacitat de comprensió i poder anticipar el que vindrà els dona molta seguretat.

A poc a poc totes aquestes coses que ens han ajudat a fer que la familiarització sigui més fàcil, entenedora, amable, respectuosa, empàtica… obrirà un camí a d’altres, per continuar aquesta aventura que hem començat amb els vostres infants i que no tenim cap mena de dubte que serà extraordinària!!