Benvingudes companyes!

Aquests dies, després de les vacances de Setmana Santa, han sigut uns dies d’adaptació, de tornar a la rutina i als horaris habituals, de retrobament amb els companys/es…

Alguns infants han necessitat una mica més el nostre acompanyament sobretot en el moment del comiat amb els pares o els avis, però en general, han viscut la tornada a l’escola de forma tranquil·la. Aquest nou inici ha vingut acompanyat de la incorporació de dues noves companyes. Ara si que ja podem dir que el grup queda tancat. A l’espai Grallers som 13 infants, 7 nenes i 6 nens. 

Aquí us presentem els verdaders protagonistes: 

Cliqueu aquí per veure més imatges

Donem la benvinguda a l’espai a la Maia, l’Arlet i l’Alma. La Maia, ja fa unes setmanes que ens acompanya, i ja està vivint de forma molt diferent la seva incorporació a l’escola. L’Arlet i l’Alma, es troben en l’inici del procés de familiarització. El fet que el grup ja està adaptat, també ha potenciat que visquin de forma més tranquil·la el seu procés de familiarització. Per a la resta de companys/es, les noves incorporacions també han suposat un canvi important, tot i que ho estan vivint amb curiositat i tranquil·litat. Es mostren molt observadors i de mica en mica es produeixen petits apropaments entre ells. 

Un moment del dia, que ens serveix per a tenir una visió general i consciència de grup, és el tastet de fruita. Forma part de les rutines, moments quotidians que ens ajuden a estructurar el dia. 

Cap a mig matí, després d’una estona de joc a l’espai, oferim els infants un tastet de fruita variada. És una oportunitat per donar importància a la fruita com a hàbit saludable i reforçar el seu pes dins de la dieta dels infants; per provar les fruites de temporada, noves textures, nous gustos… Així com adquirir certs hàbits socials com esperar el torn, compartir els aliments amb els companys/es, seure mentre mengem… Oferim la fruita a trossets, tot i que algun dia també hem fet suc de taronja, i la veritat ha tingut molt d’èxit.

Es tracta d’una proposta oberta, tot i que hem observat que els infants mostren molt interès i participen activament. És un moment de trobada, tranquil i relaxat, on els infants fan un petit descans i mengen fruita per tal de carregar piles. Aprofitem aquest moment, per veure i nomenar quins infants han vingut a l’escola i quins companys/es no ho han fet. Aquest moment ha canviat significativament des de mesos enrere, alguns companys ja reconeixen i verbalitzen el nom de l’infant nomenat o assenyalant-lo amb la mà quan es troba a l’espai o buscant la seva foto entre les que tenim penjades a l’espai. 

Un cop hem acabat el tastet de fruita, oferim un bastonet de pa i bevem aigua. És tot un aprenentatge, tot i que cada dia  ja mostren més destresa i autonomia: agafar el got, coordinar el moviment per acostar-lo a la boca, inclinar el got, beure l’aigua, demanar o saber expressar en vull més,  ja no en vull més…

“A través del valor que dóna a les petites coses, l’adult contribueix a la formació de la personalitat de l’infant. Els detalls de la vida quotidiana, aparentment insignificants i que moltes vegades passen desapercebuts per als adults, en realitat són elements bàsics de l’educació de l’infant.”

                                                                                                           Pepa Òdena