BENVINGUDA ENXANETES

Hola, famílies!

Us donem la benvinguda a l’EBM Gegant del Pi!

Som a l’espai Enxanetes on es troben els més menuts de l’escola. De moment són el Koorka, la Dara, l’Enzo i el Marc (nascuts entre març i maig d’aquest 2022), i encara ens en falten quatre infants més per completar el grup. En el dia a dia els acompanyem la Magdalena i la Mamen.

Ja fa unes setmanes que hem començat a fer el camí plegats: infants, famílies i educadores. De mica en mica, ens anem coneixent i ens anem sentint més segurs/es, confiats/des en aquest nou entorn, companys i referents.

De moment sembla que tant el Koorka, la Dara, el Marc com l’Enzo es troben bé en el nou espai i tots i totes anem adaptant-nos a la nova rutina i situació. Són infants molt petits que necessiten una atenció molt individualitzada i els adults que els acompanyem ens centrem a respectar les rutines que porten de casa i generar vincle amb cadascun.

Volen sentir-se segurs, trobar adults disponibles que els acaronin ben a prop, trobar l’embolcall d’uns braços per sostenir les emocions, necessiten molt de contacte, necessiten sentir l’escalfor, la protecció i el confort que sentien dins la panxa de les seves mares mentre s’adapten a la vida extrauterina.

Sabem que el temps de familiarització és únic per cada infant i cal respectar-lo des de la presència, el respecte i l’afecte. Construir un vincle segur amb persones desconegudes, no és cosa que es faci en dos dies. Primer és necessari un temps per familiaritzar-s’hi, i a mesura que l’infant estableixi confiança i seguretat amb nosaltres, ens permetrà donar resposta a les seves necessitats (consol, alimentació, descans, higiene, moments de complicitat…)

Aquest temps d’acollida, també és pels adults que acompanyem, tant famílies com educadores; així creem un triangle amb una base de confiança necessària perquè els infants, al final puguin estar i sentir-se segurs, estimats i acompanyats a l’escola.

En aquest període, està jugant un paper important la vostra actitud: serena i confiada, creient en la capacitat dels vostres fills i filles per afrontar aquest nou repte, i també el vostre esforç en la flexibilitat i adaptació dels horaris al ritme personal de cada infant. Les educadores us volem donar les gràcies.

També voldríem agrair-vos la confiança que ens heu donat per deixar-nos compartir amb vosaltres aquesta etapa tan crucial de la vida dels vostres fills i filles.

Estem ben segures que amb la col·laboració de tots i totes, família, infants i escola, aconseguirem la nostra màxima fita: que els infants siguin d’allò més feliços!