El moviment és present al dia a dia a la vida dels nostres infants. Els infants necessiten explorar les seves capacitats motrius, les seves possibilitats; reptes adaptats a la seva edat i nivell psicomotor. Per aquest motiu, a l’escola els hi oferim un espai segur, amb diferents recursos i propostes on puguin desenvolupar i perfeccionar les seves habilitats motrius. I per a poder fer això els hi hem de deixar i respectar el seu temps. Temps per provar-ho, per equivocar-se, per tornar-ho a intentar… Com a adults, els acompanyem en aquest procés d’aprenentatge, animant-los en els èxits i en la superació de nous reptes. Acompanyar-los en el moment, sense anticipar-se als seus moviments, ja que creiem en un infant capaç.
Ja portem uns mesos a l’escola i els infants durant aquest temps han experimentat nous aprenentatges. Alguns d’ells quan van començar l’escola feia poc que caminaven, d’altres encara no ho feien o tot just començaven. Durant aquest temps han anat perfeccionant la marxa i ara que comencen a dominar-la sorgeixen nous reptes com enfilar-se, saltar, córrer, arrossegar, balancejar-se…
cliqueu per a veure més imatges
Tant a l’espai Bastoners com en els espais exteriors, oferim als infants diferents propostes perquè puguin experimentar tots aquests reptes. Tarima de fusta, mòduls de psicomotricitat, mòduls de fusta o troncs, bicicletes, cotxets, caixes de cartró o de la fruita on poder-se ficar, amagar-se o enfilar-se, troncs d’arbres amb diferents alçades… Tota una sèrie de recursos perquè els infants puguin descobrir, experimentar, perfeccionar i viure de forma autònoma i lliure el seu desenvolupament motriu.