El projecte “L’Art de parlar” es consolida al nostre centre

Aquest passat curs 2020/21 ha estat un any estrany i excepcional a causa de la pandèmia. Tot i així, al CFA Ribera d’Ebre hem pogut adaptar-nos a les circumstàncies amb èxit, i no hem volgut deixar de seguir un dels projectes educatius més importants. Ens estem referint al projecte “L’Art de parlar”, el qual pretén millorar les competències comunicatives de l’alumnat a través del VTS (Visual Thinking Strategies) o Estratègies de Pensament Visual.

En aquest segon any del projecte hem continuat treballant les emocions i la cohesió social dels nostres alumnes, així com l’aprenentatge col·laboratiu mitjançant el debat. I sempre tenint com a referència les obres d’art (generalment amb la pintura). Es tracta doncs d’un element central en l’aprenentatge de llengües en el nostre centre donat que els resultats finals en aquest aspecte han estat molt positius.

Malauradament, a causa de la pandèmia pel Covid i les restriccions de mobilitat, s’ha decidit prescindir de les pràctiques presencials als museus i realitzar-les de manera virtual emprant catàlegs virtuals de museus com, per exemple, el d’El Pardo.

Pel que fa als idiomes d’aprenentatge, hem continuat realitzant les pràctiques VTS amb l’idioma que es va començar el primer curs, el català, i hem incorporat el castellà com a idioma d’aprenentatge en aquest segon any. Per tant, ha estat un any de consolidació del projecte, tot i que ja està previst incorporar un nou idioma, en aquest cas l’anglès, en el format del proper curs.

En definitiva, un projecte que cada cop adquireix més importància i que és capaç d’engrescar tant a l’alumnat com al propi equip docent. En aquest sentit, s’han realitzat diverses sessions de formació teòrica i pràctica per a la resta de l’equip docent per tal que es pugui estendre a la resta d’ensenyaments.

Podeu trobar més informació i consultar les obres treballades al següent enllaç: Memòria Art de Parlar VTS segon any CFA Ribera d’Ebre