El Centre de Formació d’Adults Ribera d’Ebre utilitza les obres d’art per millorar l’expressió oral dels alumnes a través del VTS (Visual Thinking Strategies).

El centre participa aquest curs en el programa l’Art de parlar, utilitzant obres d’art per millorar les competències comunicatives dels alumnes. A més, en aquest programa es treballaran les emocions i es promourà la cohesió social que són també un dels objectius del programa.

El nostre centre educatiu participa en aquest projecte que té com a objecte la metodologia Visual Thinking Strategies, desenvolupada des del MOMA de Nova York i implementada a Europa a Dinamarca i Catalunya. El programa l’hem iniciat aquest curs 2019-2020 i s’estendrà dos cursos més, atès que el projecte té una durada de 3 anys.

Durant aquest curs, l’equip directiu ha fet la formació al Museu Nacional de Catalunya (MNAC) i amb els alumnes de Català 2 el dia 23 de gener de 2020 hem fet una sortida a Barcelona per visitar el MNAC i poder fer una pràctica del VTS utilitzant dues obres d’art Modern «Cala Forn» de Sunyer i «El Casament» de Olga Sacharoff. El alumnes a través del VTS han après a expressar els seus sentiments i a millorar l’expressió oral.

Aquest primer curs, s’han fet també sessions de VTS a l’aula i activitats complementàries inspirades en aquest projecte. També es faran diverses propostes als alumnes per participar en situacions reals comunicatives a través d’una obra d’art.

Els propers dos anys, es seguiran fent pràctiques a l’aula i sortides a museus o galeries i la formació del VTS s’estendrà a la resta de docents del centre per tal de poder-ho aplicar a altres ensenyaments de llengües.

1. Montse Arce

Quin goig poder veure a la Carol i l’Elena amb els seus alumnes fent un pràctica de VTS al MNAC. Felicitats!!