Activitats 25N – Dia internacional per l’eliminació de les violències envers les dones

En el marc del 25 de novembre, dia internacional per l’eliminació de les violències envers les dones, com cada any a l’escola hem reflexionat amb tot el nostre alumnat sobre les violències visibles i invisibles que les dones pateixen arreu del món per raó del seu gènere.

Cadascun dels grups del CFA Montseny s’ha familiaritzat amb el concepte d’iceberg, amb la seva simbologia (allò que es veu i que no es veu, però hi és) i ho ha unit amb diferents expressions que pren la violència exercida cap a les dones.

Finalment, cada persona ha plasmat en un paper (blanc o blau) un exemple, situació o emoció associada a aquestes violències.

El resultat ha estat dibuixar un iceberg propi que ocupa bona part del passadís de l’escola.

Una activitat tan necessària com reveladora, que no passa desapercebuda i suscita tot tipus de reaccions.

Aquí podeu veure unes quantes fotos del procés i el resultat.