8 de març – Dia Internacional de la Dona Treballadora

Avui 8 de març es commemora el Dia Internacional de la Dona Treballadora.

És el dia 8 de març perquè aquest mateix dia de l’any 1857, milers de treballadores d’una fàbrica tèxtil d’EEUU, van decidir sortir als carrers de Nova York amb el lema “Pa i roses” per protestar per les condicions laborals.

Tot i això, no va ser fins al 1975 que va ser declarat per l’ONU com el Dia Internacional que encara avui reivindiquem.

L’objectiu d’aquest dia era en un inici el dret a vot, al treball i a la formació professional, d’ocupar càrrecs públics i a la no discriminació laboral. Avui en dia, en podem sumar molts més. És una data per reivindicar el feminisme denunciant el sexisme.

A l’escola fem que cada dia sigui 8 de març, incorporant la perspectiva de gènere i una mirada inclusiva a totes les àrees i en qualsevol moment educatiu.

Tot i això, durant aquestes setmanes hem estat treballant més insistentment aqueta data. Des d’educació infantil, fins a cicle superior es poden observar els treballs que l’alumnat ha fet.

Vols veure més fotografies? Clica la imatge.