Escola Verda

PROJECTE ESCOLA VERDA

L’escola Torres Jonama de Palafrugell està adherida al programa d’ESCOLES VERDES, una iniciativa del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya.

Una de les actuacions prioritàries d’aquest projecte recollides a l’Agenda 21 és la reorientació de l’educació vers el desenvolupament sostenible; proposa, en aquest sentit, que s’ajudi les escoles a dissenyar plans de treball relacionats amb el medi ambient ben integrats en els seus plans d’estudi. És en aquest marc on situem el Programa Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya.

PROGRAMES D’ACCIÓ EN FUNCIONAMENT

1. Àmbit reducció de residus:

• Eliminació dels embolcalls d’un sol ús per portar l’esmorzar (Infantil)

• Fer còpies per les dues cares (Escola)

• Projecte de compra de material comú. (Escola)

• Reduir la documentació que es reparteix als pares a una per família fomentar la difusió d’aquests documents a partir del correu  electrònic i/o la utilització de l’app Tokapp, que permet fer arribar directament les notificacions escolars al mòbil. (Escola)

1. Àmbit reutilització

• Material didàctic: Tots els llibres de consulta i estudi del Cicle Mitjà i Superior són socialitzats.

• Aprofitament de paper per a esborranys (Escola)

• Aprofitament de les llibretes d’un curs per l’altre. (Primària)

1. Àmbit reciclatge de residus

• Paper (Escola)