Socialització de llibres

PROJECTE SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

El projecte que presentem s’ha desenvolupat en diferents etapes des de la seva introducció en el curs 1998/99. La complexitat i cost del projecte van fer que la seva implantació fos molt lenta. El curs 2005/06 el Departament d’Educació de  la Generalitat de Catalunya va promoure la subvenció de projectes per a la reutilització de llibres. El nostre centre va presentar el seu i li fou concedida una subvenció, que va rebre cada curs fins el 2011/2012.

Durant el curs 2013/2014 es van reprendre aquestes dotacions, a partir d’aleshores en concepte de finançament de llibres de text, material didàctic i informàtic (Resolució de 13 de setembre de 2013).

També des de l’any econòmic 2014, rebem una dotació per a llibres de l’Ajuntament de Palafrugell (1.000€).

Per al curs actual (2020/2021), està prevista una dotació del Departament d’Educació de 7.260 € i una subvenció de 1000€ de l’Ajuntament de Palafrugell.

OBJECTIUS

• Rebaixar gradualment la despesa que les famílies han d’afrontar per a la compra dels llibres de text.

• Promoure la compra de material didàctic comú com ara diccionaris, atles, …

• Treballar amb els alumnes l’educació dels valors com el saber compartir i la responsabilitat davant els materials comunitaris.

• L’escola Torres Jonama de Palafrugell és Escola Verda. Un dels plans d’actuació és la reutilització. En aquest apartat, l’objectiu de reduir es treballa a partir de la reutilització de llibres escolars.

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

Seguiment del projecte durant els últims cinc cursos:

Curs 2016/2017

Aquest curs es va posar en funcionament la renovació dels llibres següents:

Castellà, Català i Matemàtiques de 5è. Adquisició feta a través de l’assignació del Departament d’Ensenyament per al finançament de llibres de text per al curs 2016-2017 (3.720€).

Anglès de Cicle Mitjà i Cicle Superior.  Compra que completa la quantitat que ens calia per tenir un llibre per a cada alumne. Feta a partir de la subvenció de 1.222€ que l’Ajuntament dóna per a la socialització de llibres de text.

L’AMPA va assumir el sobrecost que no permetia la subvenció (405,42€ en el cas dels llibres de 5è i 225,18€ pel que fa als llibres d’Anglès).

Curs 2017/2018

Es renoven els llibres següents:

Llibres de Castellà, Català i Matemàtiques de 6è (aquest últim llibre, tant el que utilitza el grup classe com el grup de suport). Adquisició feta amb la subvenció que vam rebre del Departament d’Ensenyament per al finançament de material i llibres de text (enguany de 3600€).

Llibres de Matemàtiques de 3r. Compra feta amb la subvenció de 1000€ per a llibres socialitzats de l’Ajuntament de Palafrugell.

Curs 2018/2019

Es renoven els llibres següents:

• Llibres de Medi Natural i Medi Social de Cicle Mitjà (Editorial Teide).

• Llibre de Català per Cicle Inicial (Editorial Àlber).

• Llibres de Català i de Castellà de 3r (Editorial Text-La Galera).

Adquisició feta amb la subvenció del Departament d’Ensenyament per al finançament de material i llibres de text (5978 €).

• Llibres de Matemàtiques de 4t (Editorial Barcanova).

• Llibres de lectura en anglès per a l’activitat extraescolar d’Escola Story Time.

Compra feta a través de la subvenció de 1000€ per a llibres socialitzats de l’Ajuntament de Palafrugell.

Curs 2019/2020

Es renoven els llibres següents:

• Llibres de Català i de Castellà de 4t (Editorial Text-La Galera).

• Llibres d’Anglès de Cicle Mitjà (Editorial Richmondt).

• Llibres de 3r, 4t i 6è de Matemàtiques (Editorial Barcanova).

• Llibres del Projecte de Lectura de Primària.

L’adquisició es va fer amb la subvenció del Departament d’Ensenyament per al finançament de material i llibres de text (7453€).

• Llibres d’Anglès de 3r  (Editorial Richmondt).

L’adquisició es va fer  a partir de la subvenció de 1000€ per a llibres socialitzats de l’Ajuntament de Palafrugell.

Curs 2020/2021

Es renovaran els llibres i llicències digitals següents amb la subvenció del Departament d’Ensenyament:

CICLE INICIAL:

• Llibres de Català (Els Murris).

CICLE MITJÀ:

• Llicència digital Innovamat (Matemàtiques).

CICLE SUPERIOR:

• Llibres  de Castellà de 5è.

• Llibres de Català.

• Llibres de Medi Social.

• Llibres  d’Anglès de 5è.

GENERAL ESCOLA:

• Adquisició de diversos lots de material didàctic corresponent a l’alumnat de famílies vulnerables.

S’adquiriran els llibres amb la subvenció de l’Ajuntament de Palafrugell:

• Llibres de lectura en Castellà per al Cicle Inicial.