ESPAI CRISTINA SIMARRO: MÀQUINES SIMPLES

En aquest espai, descobrim, per mitjà de l’experimentació què entenem per màquines simples.  Dissenyem i creem diferents projectes per entendre el seu funcionament i la seva aplicació en món actual.

El taller consta de dues sessions on hauran de superar reptes per entendre i aplicar diferents principis físics.

En la primera sessió, aprofitem el que vam descobrir en el taller anterior: que l’aire, tot i que no el podem veure, té massa, per tant, té volum i ocupa un espai, per construir,  emprant xeringues, un elevador i introduir el principi de Pascal.

S’introdueix la politja, una màquina simple que consisteix en una roda per on es passa una corda per la seva paret circular que permet elevar pesos amb comoditat. Fem diferents prototips i experimentem per descobrir com aplicar-la en el nostre producte final i per entendre el seu funcionament i utilitat.

En la segona sessió, es proposen dues activitats on construeixen un  braç robòtic i un ventilador. Amb aquestes activitats observem, també, com transformem un moviment horitzontal en moviment vertical o moviment giratori i com transformen energia mecànica en energia cinètica.